Ridebane?
Fra : Jane (ö)

Dato : 26-08-03 20:02

Hej igen.

Nu har vi fået en masse gode svar omkring hestfold - tak!

Jeg glemte hvis at nævne, at vi faktisk har en stor lade, hvor vi vil lade
hestene selv gå ind og ud, dog kommer de stadig derudover til at have hver
deres "boks" de kan komme til at stå ved/i... F.eks. når de skal have foder
o.s.v.

Nu har jeg så et NYT spørgsmål..

Hvis vi også gerne vil lave en rigtig god udendørs ridebane, hvordan gør vi
det bedst?

Jeg vil lige nævne, at jeg overvejer at anskaffe mig en shire hest engang i
fremtiden, hvilken jo ikke hører til de mindste af slagsen... ha ha.. Så
både fold og ridebane skal være iorden - også til de store krikker..

Mvh

Jane

Fra : Fudge

Dato : 26-08-03 20:41

> Nu har jeg så et NYT spørgsmål..
>
> Hvis vi også gerne vil lave en rigtig god udendørs ridebane, hvordan gør
vi
> det bedst?

(KLIP)

Hej Jane

Jeg har hørt, at det skulle være utrolig godt at bruge muslingeskaller. Det
støver ikke og der kommer ikke vand på banen. Og det er sjældent, at der
skal fyldes nye muslingeskaller på.

Håber det var svar nok.

Hilsen Susanne

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 26-08-03 20:44

> Jeg vil lige nævne, at jeg overvejer at anskaffe mig en shire hest engang
> fremtiden, hvilken jo ikke hører til de mindste af slagsen... ha ha.. Så
> både fold og ridebane skal være iorden - også til de store krikker..

Får gravet ud til et PLANT minimum 20x60m bane - herefter findes der mange
forskellige udlægninger af hvordan bunden skal sammensættes alt efter behov.
Tit kan man ringe til firmaer, der lever af at lægge baner for klubber m.m.,
og få et godt råd om hvilken sammensætning/opbygning der vil passe til ens
behov.

---
Rasmus Christian Kaae
www.3kings.dk | www.hestebasen.com

Fra : Anet

Dato : 27-08-03 20:59

"Jane (ö)" <grupperne@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremtiden, hvilken jo ikke hører til de mindste af slagsen... ha ha.. Så
> både fold og ridebane skal være iorden - også til de store krikker..

(klip)

Der er nogle indlæg længere nede i denne nyhedsgruppe hvor der er flere
forslag til bund og hvordan man dræner banen osv. Prøv at finde det frem og
læse lidt der.

hilsen

Annette