Sidste twisty update
Fra : Nina El Falaki

Dato : 06-04-01 15:55

Hej Alle sammen

Dårligt nyt for twisty kattene! Linda Edwards, som er min eneste amerikanske
kontakt, der har arbejdet for twistierne, er meget syg, måske døende. Hun
kan ikke se, næsten ikke trække vejret og ikke gå, og så er hun ikke i stand
til at komme til læge, som hun skriver til mig: " I no
hoope left now" (tidligere skrev hun godt, men når synet svigter).

Hun beder mig om at fortsætte kampen, men jeg ved ikke hvordan, jeg skal
gøre det uden kontakter i USA. At Bush samtidig er blevet præsident gør det
ikke lettere, da han absolut ikke er kendt for at være dyrevenlig.

Så som jeg ser det nu, er kampen forbi. Det er til at græde over.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 06-04-01 17:29

Hej Nina
Åh nej dog. Både for Linda og for kattene. Er der virkelig ikke nogle
organisationer, både internationalt og nationalt, der effektivt vil kæmpe på
dyrenes side?? Det er jo det sygeste eksempel på menneskelig ondskab jeg længe
har set...at avle katte med deforme ben. Jeg forstår simpelthen ikke, at det
ikke kan lade sig gøre.
Hvad med de sammenslutninger af racekatteavlere der er i Europa osv.? Kan de
ikke protestere, boykotte amerikanske racekatte eller lignende...indtil USA
retter sig (lyder lettere politiagtigt, men alligevel)?
Kampen kan ikke være forbi.....der må da være noget man kan stille op?! At Bush
er blevet præsident kan da ikke ændre på, at den officielle amerikanske
katteverden stadig ønsker respekt og accept fra udlandet...eller?
Ret mig, hvis jeg er helt ude på et overdrev, men når man kan boykotte franske
vinbønder pga. Frankrigs atomprøvesprængninger...når man kan boykotte Græsk
olivenolie osv. pga. grækernes modbydelige behandling af heste til eksport....så
kan man vel også boykotte et eller andet, der gør ondt på amerikanerne: vi kan
vel boykotte deres katteverden....og fortælle dem hvorfor.
- Gitte
- Og Laban & Freja, som næppe kan forestille sig, hvordan det føles at hoppe
rundt som en totalskadet kenguru.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 06-04-01 18:04

Hej Gitte

Bush spiller en stor rolle, da vi jo ville have et forbud i hele USA. Vi var
ved at få et samarbejde med den tidligere landbrugsminister, men han er jo
væk nu efter præsidentskiftet. Linda har tidligere skrevet til mig at vi
skulle finde et kongresmedlem, der var villig til at ofre sin stilling for
twistierne, og det er ikke lykkedes.

CFA en amerikansk katteorganisation har prøvet, de amerikanske
dyreværnsorganisationer er faldet fra, for svært i forhold til de recourser
man har. De danske katteklubber har ikke vist interesse, det har Dyrenes
Beskyttelse heller ikke, Kattens Værn har sendt oplysninger til vort
udenrigsministerium, men har ikke hørt noget.

Hele tiden løber man panden mod en mur, Linda var det eneste lyspunkt, den
eneste der var lige så stædig, som jeg er, den eneste der ikke gav op, så
lige nu føler jeg det ret håbløst, men jeg har fået en mail med en mulig
kontakt, så lad os se om et par dage.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 06-04-01 18:22

Hej Nina

> [...]
> skulle finde et kongresmedlem, der var villig til at ofre sin stilling for

På den måde. Fanden tage folk som Bush.

> [...]
> Beskyttelse heller ikke, Kattens Værn har sendt oplysninger til vort
> udenrigsministerium, men har ikke hørt noget.

Hm...Hvorfor mon de danske katteklubber ikke har vist interesse? ...

> [...]
> lige nu føler jeg det ret håbløst, men jeg har fået en mail med en mulig

Det er vist typisk, at man har oplevelsen af at råbe ad en dør, når man forsøger
at tale dyrenes eller naturens rettigheder i den slags sager. Jeg vil se om ikke
jeg kan finde nogle lyspunkter derude på www ... der må da være flere
muligheder. Jeg håber virkelig at der er håb, og at den mail du har fået måske
kan åbne døre ...
Dejligt at der findes folk som dig og Linda.
- Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 06-04-01 20:04

Hej Gitte

Jeg har ikke fået noget officielt svar over hovedet fra den danske
katteverden, men jeg har da fået lov til at hænge skilte op ved indgangen
til udstillinger, som fortalte at folk kunne skrive under på mit bur.

Fra flere opdrættere har jeg hørt, at de var bange for, at gøre det alt for
svært for seriøse amerikanske opdrættere. I nogle stater er katteopdræt af
enhver art nemlig forbudt. Andre har bare sagt at de prioriterede andre
ting.

Næ det er bestemt ikke let at tale kattenes sag.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 06-04-01 20:56

Hejsa igen Nina

> [...]
> katteverden, men jeg har da fået lov til at hænge skilte op ved indgangen
> til udstillinger, som fortalte at folk kunne skrive under på mit bur.

Smukt. det er da altid noget, at du må det. Godt at du gør det...også på din
hjemmeside.

> [...]
> enhver art nemlig forbudt. Andre har bare sagt at de prioriterede andre

Ja, man kan jo undre sig lidt...over prioriteringen. ØV! Det er for mig at se
nødvendigt, at også de seriøse amerikanske opdrættere mærker, at udlandet
reagerer...så bliver de jo sandsynligvis mere interesserede i at kæmpe imod
twistyerne også. Hvor underligt iøvrigt, at forbyde seriøs og god avl på
racekatte (det er den vel generelt)...hvorfor ikke istedet forbyde de ting, der
er langt ude.... men ok..med Bush har kvindekroppen jo også fået en lidt anden
rolle igen, så vidt jeg har forstået.

> Næ det er bestemt ikke let at tale kattenes sag.

Desværre. Men det er jo nødvendigt .... nu vil jeg så gå ud og drikke mig fuld
(sker meget sjældent, vil jeg lige sige , og vende hjem som et bedre og
søvnigt menneske i løbet af natten....så ser verden måske bedre ud i morgen.
G'nat herfra
- en søvnig Gitte,
som formentlig har hovedpine i morgen..suk

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 07-04-01 18:46

Hej Nina
Jeg prøvede at spørge til emnet på den engelske katte-NG, og fik det svar at
fænomenet faktisk har været oppe i tv (i noget der hedder Leeza show). Desuden
fik jeg dette link, men det er jo nok en side du har haft kendskab til længe:
http://www.cfainc.org/comments-twistykats.html
Endvidere har folk ladet mig forstå, at noget der hedder CFA ikke vil godkende
twistyen som race...
Nå, men jeg vil forsøge at surfe rundt og se om ikke der faktisk sker noget over
there...den sindssyge dame, der avlede de første katte har jo i alt fald fået
negativ respons nok pr e-mail til, at det er velkendt hvordan hun reagerer på
henvendelser.
- Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-04-01 20:01

Hej Gitte

Jo jeg ved at CFA ikke vil godkende twistierne som race, det vil FIFe
garanteret heller ikke, men det er jo en ret inaktiv protest.

Jo jeg ved det har været i Leeza-show ligesom det har været i amerikansk
radio og nogle aviser. Også svenske, norske og tyske aviser har haft
artikler om twistierne, ligesom EkstraBladet har offentliggjort et læserbrev
fra mig.

Da VIS også opdrætter heste, har twistierne også været rundt i alverdens
hesteverden, og den indianske nation, der registrerede hendes heste er
orienteret. Alt det har medført at VIS ikke har taget flere kuld, men hun
har stadig et fertilt par, og hun har solgt et kuldsøskendepar til Oregon,
og de har fået i hvert fald 3 kuld.

Men det er ikke lykkedes os at stoppe avlen af twistierne, og langt mindre
at få det forbudt i alle stater.