sonofon
Fra : andy

Dato : 27-08-03 16:27

Hej Ng
jeg vil høre om der er nogle af jer der har erfaringer med at bruge sonofon
til bredbånd internet. Jeg har fået et tilbud fra dem hvor jeg får en
512/512 med 3 faste ip adresser som er ofenlige ip adresser, og det leveres
via paribol. jeg vil høre om det kan køre Debian og da jeg skal bruge den
ene pc som http server, med debian og apache web server på. jeg ved godt at
dette måske er på grænsen for hvad der høre under denne gruppe, men jeg vil
bare høre om de kan køre linux.
på fordhånd tak

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-03 18:41

andy wrote:

> jeg vil høre om der er nogle af jer der har erfaringer med at bruge
> sonofon til bredbånd internet.

Det kører jo over PPPoE, så det er egentlig ganske let at få til at fungere.
Jeg (og andre sonofon-brugere) har dog haft problemer med Debians
PPPoE-pakke, som dog kan løses ved at hente programmet direkte fra kilden:
<http://www.roaringpenguin.com/pppoe/>.

Mange har problemer med at hastigheden er ret ujævn, hvilket ingen endnu har
fundet en løsning på. Det er ikke helt vildt, men nok til at holde
gennemsnittet på en 1 mbit linje nede på omkring 100 kbyte/s.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 27-08-03 18:55

andy wrote:
> [...]
> dette måske er på grænsen for hvad der høre under denne gruppe, men jeg vil

Jeg kan kun supplere Jes tidligere i tråden.

Men jeg er nysgerrig: hvad lyder dit tilbud på?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 27-08-03 21:30

On Wed, 27 Aug 2003 17:27:17 +0200, "andy" <brandorff@nypost.dk>
wrote:

> [...]
> dette måske er på grænsen for hvad der høre under denne gruppe, men jeg vil

Jeg har en e-smith.org kørende på min 1024/512 linie, og det kører
udemærket. Har dog lige haft noget knas pga manglende sigt til masten

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Erlo Haugen

Dato : 28-08-03 09:55

On Wed, 27 Aug 2003 19:40:39 +0200
Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> wrote:

> [...]
> fundet en løsning på. Det er ikke helt vildt, men nok til at holde
> gennemsnittet på en 1 mbit linje nede på omkring 100 kbyte/s.

1 mbit svarer meget godt til 100 kbyte. 8 bits/byte plus overhead.

Erlo
--
Remove the underscores

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-08-03 00:40

Erlo Haugen wrote:

> 1 mbit svarer meget godt til 100 kbyte. 8 bits/byte plus overhead.

Mnjaeh, ikke helt, for maxhastigheden kan godt ligge på små 110 kbyte/s i
nogle sekunder. Det ville den, svjv., ikke kunne, hvis det var overheadet
der trak hastigheden ned på 100.

I det hele taget svinger hastigheden på en måde, der udelukker overhead som
synder.
--
mvh Jes Vestervang