Mandrake update problemer!
Fra : Thomas

Dato : 27-08-03 15:58

Hej igen!

Jeg har et spørgsmål angående mandrake 9.1: Når jeg går ind i mandrake
update center og prøver at update kan programmet ikke finde nogen servere
som gerne vil update. Jeg skriver fra windows og kan derfor ikke helt huske
det, men jeg mener at det har noget med urpi-etellerandet. Er der nogen der
ved hvad jeg taler om?

På forhånd tak
Thomas Jansson

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 27-08-03 16:07

Thomas wrote:
> [...]
> det, men jeg mener at det har noget med urpi-etellerandet. Er der nogen der

I control centeret kan du trykke på "Software management" -> "Software
source manager". Her kan du vælge en "update source", og vælger du edit
kan du indtaste en server. Jeg bruger selv:

ftp://ftp.tu-clausthal.de/pub/linux/mandrake/updates/9.1/RPMS

og relativ path er

.../base/hdlist.cz

håber det virker så ?

Jørn