MS Windows
briani 27239
Begynderspørsmål!!!
Fra : Steen Larsen

Dato : 28-08-03 10:49

Hej NG

Hvordan er det man tager en sikkerhedskopi af de dokumenter man vil
gemme?

Hvordan formatere man sin harddisk?

P:S: Kører med XP HOME, har cd-brænder installeret, håber der er en der
vil hjælpe sådan en nybegynder som mig.

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Michael Thomsen

Dato : 28-08-03 11:12

> Hvordan er det man tager en sikkerhedskopi af de dokumenter man vil
> gemme?

Den nemmeste måde at tage backup er ved at brænde sine dokumenter up på en
cd. I windows Xp gøres det nemmest ved at du først finder dine dokumenter.
De ligger sikkert i den masse på skrivebordet der hedder dokumenter. Så
markere du de filer du skal gemmen, og højre klikker på musen og vælger
"send til" derefter D:\ (hvis det er brænder drevet) ellers er det sikkert
E:\ Nu skulle der poppe et lille tekst billed op nede i højre hjørne hvor
der står noget ligende. "klik her for at brænde de overførte filer" Så
trykker du på beskeden og følger guiden.

> Hvordan formatere man sin harddisk?

Du sætter din Windows Xp home editon i cdrom drevet og genstarter din
computer så vil den højest sansynlig sige at du skal trykke på en tast for
at starte installationen. I installationen kan du slette dit drev og oprette
et nyt.

--
Gichael

Fra : klander

Dato : 28-08-03 11:13

> Hvordan er det man tager en sikkerhedskopi af de dokumenter man vil
> gemme?

Den nemmeste måde er at brænde dem på en CDR eller CDRW,
ved ikke hvad for nogle brænder programmer du har.
Men lav en data cd træk de dokumenter du vil gemme over hvor de skal ligge i
dit brænderprogram
og så brænd dem på cden, Med CDRW kan du bruge pladen igen og igen.

> Hvordan formatere man sin harddisk?

Det gør du ved at ligge din Win XP cd i dit cd drev og genstarte din pc,
og følg anvisningerne, der er flere muligheder.
Kurt

Fra : Steen Larsen

Dato : 28-08-03 12:53

"klander" <klander@lite.dk> skrev i en meddelelse

Hej Klander

> Den nemmeste måde er at brænde dem på en CDR eller CDRW,
> ved ikke hvad for nogle brænder programmer du har.

Jeg tror kun jeg har "Easy CD Creator" den kan så vidt jeg kan finde ud
af kun brænde musikfiler :(

Kan man hente et gratis brænderprogram på nettet som er til at finde ud
af?

> Men lav en data cd træk de dokumenter du vil gemme over hvor de skal
> ligge i dit brænderprogram
> og så brænd dem på cden, Med CDRW kan du bruge pladen igen og igen.

Tak for hjælpen indtil viderer håber du vil hjælpe mig viderer.

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-03 13:02

Steen Larsen skrev:

> Jeg tror kun jeg har "Easy CD Creator" den kan så vidt jeg kan finde
> ud af kun brænde musikfiler :(

Easy Cd Creator kan da også brænde data filer.

> Kan man hente et gratis brænderprogram på nettet som er til at finde
> ud af?

Burn4Free som du kan hente her:
http://www.burn4free.com/

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Steen Larsen

Dato : 28-08-03 22:56

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Easy Cd Creator kan da også brænde data filer.

> Burn4Free som du kan hente her:
> http://www.burn4free.com/

Tak for hjælpen jeg hentede burn4free den funger fint, så nu har jeg
formateret jeg glemte selvfølgelig at tage bagup at mine wab file øv. :( Så
nu har jeg kun tilbage at få det hele instaleret igen puha ROFL

MVH Steen Larsen.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 28-08-03 13:39

Easy cd creator skulle gerne kunne brænde data cd. ellers kan du hente Nero
burning rom på www.ahead.com

Mvh Michael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-08-03 15:12

In dk.edb.system.ms-windows, Michael Thomsen <Gichael@hunters.dk>
says...
> Easy cd creator skulle gerne kunne brænde data cd. ellers kan du hente Nero
> burning rom på www.ahead.com

Michael, gider du ikke godt at kigge på
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html - dine indlæg er stærkt
meningsforstyrrende...