MS Windows
briani 27239
printerport mangler!!!! men er der fysisk
Fra : JJH

Dato : 27-08-03 22:14

Hej NG

En bekendt fortæller mig, at han med en ny (Bilka - Mycom billig pc) ikke
kan bruge sin scanner!!!! Han kan ikke som på sin gamle pc, skrive "gennem"
scanner til printer via LPT1 - han får en meddelelse om, at porten ikke
findes, eller der kan ikke skrives til den.

Jeg har samme problem med en ny bærbar compaq - (kan ikke skrive ud på
printer, har ikke prøvet at tilslutte scanner) - hvad er der galt. Begge
maskiner køre med win 98 se??????????

Jette

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-08-03 00:08

Der er notorisk problemer med disse gamle scannere med writethru.
Køb en ny USB scanner.

Fra : Thomas Blitz

Dato : 28-08-03 00:22

Jens Peter Karlsen wrote:

> Der er notorisk problemer med disse gamle scannere med writethru.
> Køb en ny USB scanner.

1: Er porten synlig i Enhedsindstilligner???
er den opdaget af maskinen, er der noget galt med den måde som scanneren
kommunikerer med porten. Evt. driver.

2: er porten ikke synlig i Enhedsindstillinger, Check da at porten ikke
er deaktiveret i BIOS.
Er den ikke det, kan det være kommunikationstypen med porten den er gal
med. Det kan også stilles i BIOS.
Prøv jer frem indtil det forhåbentlig virker.

venligst

Thomas

Fra : JJH

Dato : 28-08-03 17:05

> Der er notorisk problemer med disse gamle scannere med writethru.
> Køb en ny USB scanner.

> Jeg har egentlig ikke lyst til at skifte scanneren ud. På andre nye
computere fungere den godt nok. (endda også i netværk) Her køre vi godtnok
med win xp, men det har vel ikke betydning for om den kan finde
printerporten. Min bærbare computer er jo også ret ny, og har aldrig kunne
finde scanner eller printer. Scanner og printer er HP scan-jet 5100 og HP
2000C!!!
Jo, printerport er aktiveret i BIOS og kan ses i enhedshåndtering.

Jette

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-08-03 19:36

"JJH" <hansenj@post1.tele.dk> wrote:

>Jo, printerport er aktiveret i BIOS og kan ses i enhedshåndtering.

Enten har du et opsætningsproblem i Win98, eller også er printerporten
'brændt af' - Det sidste sker meget let hvis man 'piller' ved kablet
uden at slukke både PC og printer inden.

Prøv at boot'e DOS (f.eks med din Win98 startdiskette) og skriv:

COPY A:\CONFIG.SYS LPT1

Kommer der en udskrift af din CONFIG.SYS fil på printeren er selve
porten i hvert fald OK, så må problemet ligge i W98.

Kommer der ingen udskrift ville jeg lige prøve LPT2 og LPT3 også,
inden printerporten får dødsdommen

<mlr>