MS Windows
briani 27239
XP Home bedre til spil end XP Pro??
Fra : ArJo

Dato : 26-08-03 17:05

Hej

Følgende påstand hørte jeg ved en kollega igår. Han sagde at XP Home var
mere minded til at installere/afvikle spil på end på Pro versionen

Holder det vand???

Spørger fordi jeg selv står i at ville upgrade fra 98SE til XP og jeg da
jævnlig spiller computerspil. Home edition er jo også en del billigere

pft og mvh
ArJo

Fra : Jane

Dato : 26-08-03 17:11

ArJo skrev i <news:MPG.19b5a370127cf2fb989692@news.arrownet.dk>:

> Spørger fordi jeg selv står i at ville upgrade fra 98SE til XP

Tja prøv at kigge ind i dk.spil.computer og se alle vores suk
og kvaler med Xp over hvorfor spillene ikke vil virke mere...
Jeg savner min 98 og er ked af jeg var tvunget til at få XP.

Jane

Fra : klander

Dato : 26-08-03 18:12

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> [...]
> og kvaler med Xp over hvorfor spillene ikke vil virke mere...
> Jeg savner min 98 og er ked af jeg var tvunget til at få XP.

Hej
så er det da vist nogle meget gamle spil evt. dos spil
win xp køre da næsten alle spil også bedre end win 98.

Kurt

Fra : Jane

Dato : 26-08-03 18:32

klander skrev i <news:3f4b94d4$0$5175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> så er det da vist nogle meget gamle spil evt. dos spil
> win xp køre da næsten alle spil også bedre end win 98.

Ved såmænd ikke om mine spil er "gamle", men de helt
gamle dos spil kører udemærket på xp.

Hvis du har en løsning til Heroes of Might and Magic
vil jeg nærmest tilbede dig. Du skal være velkommen
til at dumpe ind i gruppen til enhver tid.

Jane

Fra : Pico

Dato : 26-08-03 21:56

Jane wrote:

> Tja prøv at kigge ind i dk.spil.computer og se alle vores suk
> og kvaler med Xp over hvorfor spillene ikke vil virke mere...
> Jeg savner min 98 og er ked af jeg var tvunget til at få XP.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du er så ked af det Jeg spiller næsten
aldrig og aner ikke om Win 98 eller XP er bedst til spil, men dem jeg
har på maskinen (XP) kører da fortræffeligt.
Hvis jeg var i din sitatuon ville jeg da lave en maskine med dual boot,
så kunne du starte enten i Win 98 eller XP når du er "tvunget" til det.
Husk lige at Win 98 skal installeres først, men har du XP på maskinen
og kun skal bruge Win 98 til spil vil jeg da gætte på at du kan smide en
lille HD på nogle få GB i som C og installere Win 98 hvorefter du kører
en reperation eller geninstallere XP hvor den ligger nu. Der skulle så gerne
komme en boot.ini på C drevet der lader dig vælge.
Pico

Fra : Jane

Dato : 26-08-03 22:20

Pico skrev i <news:bighnr$96q54$1@ID-184913.news.uni-berlin.de>:

> Jeg kan ikke forstå hvorfor du er så ked af det Jeg spiller næsten
> aldrig

Jeg bruger maskinen 99% til spil. Resten er internet og tekst.
Nogle gange lidt programmering.

> Hvis jeg var i din sitatuon ville jeg da lave en maskine med dual

Jeg skal ikke rode med noget. Jeg tør ikke så meget som skrive
format! Lynet slog ned i min pc og jeg var nødt til at købe en
ny og den er født som en XP dermed færdig.

Min gamle kom aldrig til at fungere optimalt, fordi jeg netop
skulle pille ved at have nyt grafikkkort og så skulle jeg lige
udskifte de pokkers drev, og det dumme brænderdrev virkede aldrig
for ikke at tlae om mit dumme bundkort jeg måtte udskifte to gange
og jeg brugte flere tusinde på brænderdrev uden at få noget som
helst ud af det. Masser af tid og penge spildt. Masser af eksperter
og venner og venners venner der altid måtte hjælpe, og alligevel
aldrig fik skidtet til at adlyde helt. Nej det vil jeg ikke igen
og aldrig anbefale andre.

> kan smide en lille HD på nogle få GB i som C og installere Win 98

Det nye kabinet er ikke designet til at man skal åbne og pille
ved noget, der er bestemt ikke plads heller, og jeg tør ikke sætte
en ekstra hd på, desuden villle min gamle hd sikkert bare sløve
det hele ned hvis den kom på. Jeg må finde mig i XP og lide og
drømme om engang at arve en gammel pc med 98 når min familie
engang opgraderer.

Men i det mindste er dyret her hurtigt og jeg har flere tommer
på skærmen, nogle spil virker.

Jane

Fra : Pico

Dato : 26-08-03 22:45

Jane wrote:
> Pico skrev i <news:bighnr$96q54$1@ID-184913.news.uni-berlin.de>:

KLIP

> Men i det mindste er dyret her hurtigt og jeg har flere tommer
> på skærmen, nogle spil virker.

OK, efter den lidelshistorie tør jeg ikke anbefale dig noget.
Jeg har forøvrigt lige flikket en ældre Win 98 maskine sammen til
en af mine bekendte, gratis, det er altsammen ting jeg har fået rundt
omkring, tror du ikke det er muligt for dig at gøre nogenlunde det
samme for at have en spil Win 98, dog bliver du sikkert skuffet over
den manglende hastighed nu du er vant til den nye.
Pico

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-08-03 17:13

ArJo wrote:
> Følgende påstand hørte jeg ved en kollega igår. Han sagde at XP Home
> var mere minded til at installere/afvikle spil på end på Pro versionen
>
> Holder det vand???

Nej! Den synes jeg nu er lidt lagt ude. Den største forskel på Pro og Home,
er at man med Pro versionen kan connecte op mod et domæne, det kan man ikke
med Home...

> Spørger fordi jeg selv står i at ville upgrade fra 98SE til XP og jeg
> da jævnlig spiller computerspil. Home edition er jo også en del
> billigere

Til et almindeligt hjemmenetværk er Home også danske fint...

--
Martin K

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 26-08-03 20:29

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Home,
> er at man med Pro versionen kan connecte op mod et domæne, det kan man

hehe det er rigtigt at man ikke kan connecte til et domæne med en home
version, jeg har en bærbar med home version, og spurgte i en anden
nyhedsgruppe, de kunne lige fortælle mig at jeg skulle gå under start og
køre en meget lang komando og så kunne jeg connecte til et domæne, så
servicen er der godt nok i home versionen den er bare "skjult"

*klapper af windows folkende*

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 26-08-03 21:11

Henrik Knudsen wrote:
> [...]
> og køre en meget lang komando og så kunne jeg connecte til et domæne,
> så servicen er der godt nok i home versionen den er bare "skjult"

OK - det vidste jeg sgutte. Er det en kommando du vil dele?

--
Martin K

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-08-03 18:59

On Tue, 26 Aug 2003 18:04:43 +0200, ArJo wrote:

> Følgende påstand hørte jeg ved en kollega igår. Han sagde at XP Home var
> mere minded til at installere/afvikle spil på end på Pro versionen
>
> Holder det vand???

Måske er der en meget lille forskel. WinXP Pro har måske et par services
kørende som Home-versionen ikke har og dermed har "Home" computeren lidt
mere overskud... men det er "peanuts" vil jeg tro.

Noget lignende hørte jeg engagn om Win2000. Her kunne man med fordel
benytte en profil med færre rettigheder (uden alle services) for at kunne
hente et par ekstra frames i Quake.

> Spørger fordi jeg selv står i at ville upgrade fra 98SE til XP og jeg da
> jævnlig spiller computerspil. Home edition er jo også en del billigere

Jeg tror ikke forskellen er noget særligt... så havde flere nok skrevet
noget om det, så køb du en Home-version hvis den dækker dine behov.

--
Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-08-03 17:17

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Jørgensen <fake@email.invalid> says...
> benytte en profil med færre rettigheder (uden alle services) for at kunne
> hente et par ekstra frames i Quake.

Man bør slå alle de services man ikke benytter, ihjel. De er ofte
sikkerhedsricisi.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen