MS Windows
briani 27239
Hvad gør i andre ved Windows update ?
Fra : Kim

Dato : 25-08-03 06:38

En gang imellem laver jeg en ren install af min XP Pro, og jeg har
da både servicepack 1 og 1.0a liggende på cd men hvilken en af
dem syntes I er bedst ?
Ligeledes med alle de sikkerhedsopdateringer, 20- 30 stk, tager
I dem alle på en gang eller en af gangen eller 3-5 stk. af gangen ?
Hvad er det mest hensigtsmæssige ?
Mvh Kim

Fra : SA

Dato : 25-08-03 08:32

"Kim" <no@spam.dk> wrote in message news:3gh2b.5$GR4.2@news.get2net.dk...
> [...]
> Ligeledes med alle de sikkerhedsopdateringer, 20- 30 stk, tager
> I dem alle på en gang eller en af gangen eller 3-5 stk. af gangen ?

Hej Kim.

Hvis du laver re-install jævntlig, så bør du lave en såkaldt slipstreamed
udgave af din XP Pro(har selv gjort det, og det virker fint), hvor man laver
en udgave af XP Pro, hvor disse updates er lavet.
Jeg havde engang et link til en god beskrivelse, med søg på slipstreamed i
google, så skal du bare se!

/SA

Fra : Michael Kragh

Dato : 25-08-03 08:33

> [...]
> Ligeledes med alle de sikkerhedsopdateringer, 20- 30 stk, tager
> I dem alle på en gang eller en af gangen eller 3-5 stk. af gangen ?

Tjek dette link
http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp1_cd.htm

/Michael

Fra : michael bennati scho~

Dato : 25-08-03 08:59

"Michael Kragh" <michael@guldtryk.com> skrev i en meddelelse

> Tjek dette link
> http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp1_cd.htm
>
> /Michael

Smart nok....men why bother?? Hvorfor ikke bare installere XP og hente hele
dynen af opdateringer på een gang?? På nær sp1 som SKAL hentes
separat....det tager da ikke halvt så lang tid som at brænde det hele..??
mvh Michael

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-08-03 09:10

michael bennati schou wrote:
> [...]
> hente hele dynen af opdateringer på een gang?? På nær sp1 som SKAL
> hentes separat....det tager da ikke halvt så lang tid som at brænde

Fuldkommen enig. Jeg reinstallerer så sjældent som muligt, og kun hvis der
er gået noget galt eller jeg har skiftet bundkort osv. Men det er da ikke så
galt lige at hente det hele igen

--
Martin K

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-08-03 09:26

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fuldkommen enig. Jeg reinstallerer så sjældent som muligt, og kun hvis der
> er gået noget galt eller jeg har skiftet bundkort osv. Men det er da ikke

> galt lige at hente det hele igen

Tja, men hvis der bliver reinstalleret jævnligt er det hurtigere at hente en
skive fra hylden hvor alt ligger på, end at skulle ud på nettet og hente
alle updates.
Slipstream løsningen er helt klart at foretrække.

---- Laziter ----
Everyone loves victory.
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-08-03 15:26

In dk.edb.system.ms-windows, Martin Kirschmeyer
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> says...
> Fuldkommen enig. Jeg reinstallerer så sjældent som muligt, og kun hvis der

Enig - jeg installerede min maskine for 2 år siden og den virker stadig
- uden reinstall.

Den kører 24/7 og uden problemer af nogen art.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : IzNoGoUd

Dato : 26-08-03 20:48

On Mon, 25 Aug 2003 09:59:26 +0200, "michael bennati schou"
<michaelschou@oncable.dkNOSPAM> wrote:

>Smart nok....men why bother?? Hvorfor ikke bare installere XP og hente hele
>dynen af opdateringer på een gang?? På nær sp1 som SKAL hentes
>separat....det tager da ikke halvt så lang tid som at brænde det hele..??
Kan være men i mit tilfælde så er Ultra driverne til A7V først med i
SP1 det var en af grundene til at lave en slipstream.
Ellers skulle jeg fumle med nogle disketter og det var nu mere fix
løsning den der slipstream

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : Kispus

Dato : 26-08-03 21:26

"michael bennati schou" <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> skrev i en
meddelelse news:3f49c1df$0$97198$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> dynen af opdateringer på een gang?? På nær sp1 som SKAL hentes
> separat....det tager da ikke halvt så lang tid som at brænde det hele..??

I starten kunne man gemme SP1, så jeg har den liggende på anden disk,
sammen med alle opdateringerne til dato.
Så hvis Pc,en kræver en nyinstall. af XP, skal jeg blot, via Commander,
trække
div. filer tilbage til C:
Det er unægteligt væsenligere hurtigere end at hente igen.
Alternativt er at brænde dem på CD hvis man kun kører med C-drev.
Mvh. John

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-08-03 13:03

michael bennati schou skrev:

> [...]
> hente hele dynen af opdateringer på een gang?? På nær sp1 som SKAL
> hentes separat....det tager da ikke halvt så lang tid som at

Næ, men når du har slipstreamet din WinXP-CD med SP1 så behøver
du ikke at installere SP1 efterfølgende for den er allerede inde.
Den ryger ind i samme øjeblik du installerer WinXP for din CD er
en WinXP SP1.

Madsen.

Fra : hcma

Dato : 25-08-03 09:57

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ligeledes med alle de sikkerhedsopdateringer, 20- 30 stk, tager
> I dem alle på en gang eller en af gangen eller 3-5 stk. af gangen ?

Installer Windows ->hent alle opdateringer og installer dem ->lav så et
Ghost (Norton Ghost f.eks.). Så har du i det mindste det hele up-to-date
indtil en given dato.
m v h
HC

Fra : Michael Kragh

Dato : 25-08-03 10:32

> Installer Windows ->hent alle opdateringer og installer dem ->lav så et
> Ghost (Norton Ghost f.eks.). Så har du i det mindste det hele up-to-date
> [...]

Benytter også selv denne løsning.

Det funker. det tager max 10 minutter at få det op og køre.
dit image endda bare ligge på din hd og med diverse personlige indstillinger
og software.

/Michael

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 25-08-03 17:52

Er ide'en ikke, at før man overhoved sætter
LAN stikket i computeren så er windowsXP
opdateret så meget som muligt, så man ikke
bliver hacket/ får virus før man når at hente alle
opdateringerne fra windows update.

kan man slipstreame alle de updates der er kommet
efter sp1 ? eller i det mindste hente dem alle et sted
fra nemt og bekvemt ? så man kan ligge dem på cd'en

Jan Rasmussen

Fra : Kim

Dato : 25-08-03 17:54

> [...]
>
> Det funker. det tager max 10 minutter at få det op og køre.
> dit image endda bare ligge på din hd og med diverse personlige

Yea, men jeg kan ikke finde ud af indstillingerne i en Ghost, findes der en
dansk vejledning et sted, på et enkelt og effektivt ghost-program ?
Jeg har nemlig harddisk-plads nok.
Og skulle en ghost være bedre end XP's indbyggede systemgenkaldelse ?

Mvh Kim