MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Serveren SMTP har ikke svaret i 60 sekunde~
Fra : fanto

Dato : 24-08-03 18:12

Hej.

Jeg kan ikke sende mails med vedhæftede filer, faktisk uanset størrelse på
filen. Når jeg forsøger sker ligesom ikke noget, den prøver lidt, hvorefter
beskeden "Serveren SMTP har ikke svaret i 60 sekunder. Vil du vente....."
det kan jeg så klikke "vent" til alle de gange jeg har lyst til..
Jeg kan sagtens sende alm. mail uden vedhæftede filer, de flyver lige
igennem.
Jeg har en anden pc'er på netværket som har samme konfigurationer, og den
virker upåklageligt.
Jeg er ret sikker på at det ikke er mailprogrammet det er galt med, derfor
indlægget her. Jeg har forsøgt med både Outlook og Outlook Express. Der er
heller ingen virus på maskinen. Jeg kan jo selvfølelig altid prøve at finde
et gendannelsespunkt, og se om det virker...

Idéer modtages...

/fanto

Fra : Jane

Dato : 24-08-03 18:20

fanto skrev i <news:3f48f1f7$0$97226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Jeg er ret sikker på at det ikke er mailprogrammet det er galt med,
> derfor indlægget her.

Der er nogle udbydere som forsøger at stoppe virus. Når de
modtager en anmeldelse om at en eller anden har fået virus
fra dig (som i virkeligheden ikke er fra dig, men fordi den
virus skriver falske afsender adresser på) kan det være de
er usmarte nok til at stoppe din adgang, uden at tjekke om
det nu *er* dig som har virus. Kunne det være problemet?
Har du spurgt din udbyder om de har sat et filter på dig og
dit ipnummer/email adresse?

Det kan være andre har ligenende oplevelser i eksmpelvis
dk.edb.internet.software.mail+news grupperne.

Jane

Fra : fanto

Dato : 24-08-03 18:32

"Jane" skrev
> [...]
> dit ipnummer/email adresse?
>
> Det kan være andre har ligenende oplevelser i eksmpelvis
> dk.edb.internet.software.mail+news grupperne.

Ja, det har jeg også haft i baghovedet.. men så er det jo underligt, at min
anden pc'er som har samme ip udadtil, ingen problemer har.
Jeg har også smidt mailen i
dk.edb.internet.software.mail.+news.outlook-express, uden der har været
sammenfald, tværtimod.

Fra : Jane

Dato : 24-08-03 18:50

fanto skrev i <news:3f48f6a4$0$97243$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> at min anden pc'er som har samme ip udadtil, ingen problemer har.

Åh, jeg troede den havde en anden ip. Jeg går ud fra du bruger
samme udbyder email program osv så?
Det lyder mystisk. Har desværre ingen løsningsforslag, men håber
at du får løst problemet.

Jane

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 24-08-03 18:41

> [...]
>det kan jeg så klikke "vent" til alle de gange jeg har lyst til..
>Jeg kan sagtens sende alm. mail uden vedhæftede filer, de flyver lige
[...]

Serveren SMTP har ikke svaret i .... Burde der ikke stå "Serveren
smtp.mail.dk har ikke svaret i..." ?

Har du noget anti-virus? Evt. forsøgt at slå det fra?

MVH
Henrik

Fra : fanto

Dato : 24-08-03 21:08

"Henrik Koksby Hansen" <Henrik@K0ksby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Serveren SMTP har ikke svaret i .... Burde der ikke stå "Serveren
> smtp.mail.dk har ikke svaret i..." ?

Jo det kunne man mene.. Men nu virker det igen. Jeg har haft det hele lukket
ned nogle timer, og også haft slukket routeren, så nu kører det.
Havde ellers tidligere haft genstartet mm. uden held!

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 24-08-03 21:40

> [...]
>ned nogle timer, og også haft slukket routeren, så nu kører det.
>Havde ellers tidligere haft genstartet mm. uden held!

Det er jo glimrende. :)

Men hvis det kommer igen og du har antivirus, så prøv at slå det fra
og tjek kontoindstillingerne.

Henrik

Fra : fanto

Dato : 25-08-03 15:53

"Henrik Koksby Hansen"skrev

> Men hvis det kommer igen og du har antivirus, så prøv at slå det fra
> og tjek kontoindstillingerne.

Ok, det vil jeg huske. Jeg havde også kigget lidt på indstillingerne, og
prøvet at slå scanning af udgående mails fra...