Åbning af template filer vha. shellexecute~
Fra : Thomas

Dato : 26-08-03 17:37

Jeg bruger shellexecute() fra ShellAPI biblioteket til at åbne en række
filer, deriblandt både .doc og .dot (template filer til Word).

Men hvordan åbner jeg disse template filer så Word opfatter dem som
templates og ikke som et doc dokument der skal ændres i? Jeg vil have den
til at åbne en såkaldt "Unavngivet" fil hvor denne template bliver loaded
på.

mvh.
Thomas

Fra : Peter Røssel

Dato : 29-08-03 11:53

Hej Thomas,

ShellExecute må vel betragtes som værende det samme som at putte en linie
ind i Start | Kør. Dvs. hvis det skal kunne lade sig gøre at få den åbnet
som skabelon så skal Word fødes med nogle kommandolinie parametre, som gør
at den opfatter dette som en skabelon. I hjælpen til Word må der være en
oversigt over hvilke kommandolinie kald som Word accepterer. Disse skal så
puttes ind i din ShellExecute.

Mht. at udføre operationer i Word såsom at åbne skabeloner er det nemmeste
nok at benytte automation, men det er selvfølgelig et større arbejde hvis du
skal integrere til mange forskellige programmer og det er langt fra sikkert
at alle understøtter automation - men Office pakken gør.

Mvh.
Peter

Fra : Anders E. Andersen

Dato : 31-08-03 12:31

Thomas wrote:

> [...]
> til at åbne en såkaldt "Unavngivet" fil hvor denne template bliver loaded

Brug Word automationsserveren.

http://www.djpate.freeserve.co.uk/Automation.htm

Anders