programmering i C på Microsoft Windows
Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 25-08-03 09:10

Hej,

Jeg har forgæves spurgt google om hvilke værktøjer der anbefales når
man vil bygge applikationer med grafisk brugergrænseflade i C til
Windows. Jeg har arbejdet en del med C på assorterede Unix-varianter, så
sproget i sig selv er ikke et problem, jeg mangler blot et værktøj. Jeg
er villig til at betale hvad det måtte koste, såfremt værktøjet er
pengene værd. Såvidt jeg kan se på de respektive hjemmesider, forsøger
Microsoft at sælge C# til folket i stedet for C, ligesom Borland
tilsyneladende satser på C++.

Jeg ville sætte stor pris på links og/eller information om hvilke
værktøjer der bruges og anbefales.

--
Søren O.

Fra : Bertel Brander

Dato : 25-08-03 17:06

Søren Boll Overgaard wrote:
> [...]
> tilsyneladende satser på C++.
>
> Jeg ville sætte stor pris på links og/eller information om hvilke

Hvis du vil skrive i C (og ikke C++) er LCC sagen:
http://www.cs.virginia.edu/~lcc-win32/

Hvis du vil skrive i C++ bør du vælge Dev-C++:
http://www.bloodshed.net/

Begge disse kompilere er gratis og baseret på GCC, så du vil nok
føle dig hjemme med dem.

Borland har også en god gratis C/C++, her er der dog ingen IDE:
http://www.bloodshed.net/

Hvis det gerne må koste og du vil have det bedste bør du vælge
Microsoft, jeg synes dog du skal undgå .net og C#.

/b

--
Bertel Brander, author of Wain, a free text editor for programmers:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-08-03 20:20

> Begge disse kompilere er gratis og baseret på GCC, så du vil nok
> føle dig hjemme med dem.

LCC er ikke bygget over GCC, og er heller ikke gratis til kommericiel brug.
Desuden er Dev-cpp også et udemærket IDE til C kode.

> Borland har også en god gratis C/C++, her er der dog ingen IDE:
> http://www.bloodshed.net/

http://www.borland.com/ er den rigtige URL (en lille copy-paste fejl går jeg
ud fra :)

> Hvis det gerne må koste og du vil have det bedste bør du vælge
> Microsoft, jeg synes dog du skal undgå .net og C#.

Det er jeg helt enig i, især debuggeren er alle pengene værd.

Jeg må dog nok erkende at jeg ikke er klar over hvor god C99 understøttelse,
der er i MSVC (da jeg udelukkende koder C++ i den).

- Michael Rasmussen

Fra : Bertel Brander

Dato : 25-08-03 22:15

Michael Rasmussen wrote:

> Desuden er Dev-cpp også et udemærket IDE til C kode.

LCC er bedre til C kode efter min mening. Det er endnu ikke gået op for
mig hvordan man laver dialogboxe i Dev-C++ vha. drag and drop...

> http://www.borland.com/ er den rigtige URL (en lille copy-paste fejl går jeg
> ud fra :)
Ja, en copy & paste fejl, den helt rigtige adresse er:
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html

> Det er jeg helt enig i, især debuggeren er alle pengene værd.
>
> Jeg må dog nok erkende at jeg ikke er klar over hvor god C99 understøttelse,
> der er i MSVC (da jeg udelukkende koder C++ i den).

Microsoft har så vidt jeg ved ingen planer om at understøtte C99.

/b