en virker men to virker ikke
Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-08-03 18:22

Hej med jer!

jeg satte min bærbare til en HP 10Base-T (en ældre model, HUB-16) og det
virkede faktisk. Der var hul igennem til nettet ... men ak glæden varede
kort, for efter en genstart gik der kage i det. Eller rettere; i noget af
det. For maskineriet skriver godt nok, at der er tilsluttet LAN, men den vil
hverken vise sider eller hente mail. Så prøvede jeg at tage stikket ud af
hubben og sætten den direkte i adsl-modem ... same shit - virker ikke.

Men den stationære sidder også i hubben og her er der ingen problemer.

Hvad kan der være galt? Skal jeg mon aktivere et eller andet? Tillade et
eller andet?

Jeg har TDC BB 256 kbit, den bærbare har win xp home og den staionære win xp
pro.

ras

Fra : jens

Dato : 27-08-03 18:36

"rasmus carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har TDC BB 256 kbit, den bærbare har win xp home og den staionære win
xp
> pro.

Og dermed tilsyneladende kun 1 ip, sæt en router på isteddet for den hub.

Mvh Jens

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-08-03 18:41

> Og dermed tilsyneladende kun 1 ip, sæt en router på isteddet for den hub.

- åh ja, det er jo en mulighed. Men den skulle vel virke alligevel, når jeg
kobler den stationære og hubben fra.

ras

Fra : jens

Dato : 27-08-03 20:22

> [...]

> - åh ja, det er jo en mulighed. Men den skulle vel virke alligevel, når

Ja, hvis du frigiver ipèn en du tager den fra, eller venter i en 4 timer med
at sætte den anden til......

Mvh Jens

Fra : rasmus carlsen

Dato : 27-08-03 20:31

> Ja, hvis du frigiver ipèn en du tager den fra, eller venter i en 4 timer
med
> at sætte den anden til......

- hehe det lyder ikke rart. Men så vidt jeg har forstået kan jeg bare gå i
cmd og skrive ipconfig/release og derefter ipconfig/renew ...

- men det skal jeg jo ikke hvis jeg bare kyler hubben i skabet (indtil jeg
får to dynamiske ...) og så skifter stikket ud i modemet efter hvilken
putter jeg sidder med ...

ras

Fra : jens

Dato : 27-08-03 21:16

"rasmus carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> - hehe det lyder ikke rart. Men så vidt jeg har forstået kan jeg bare gå i
> cmd og skrive ipconfig/release og derefter ipconfig/renew ...

ja, men mellemrum mellem "........ig og /re......"
Men release på den ene, uden renew, ellers får du ikke en ip når du sætter
den anden på.

> - men det skal jeg jo ikke hvis jeg bare kyler hubben i skabet (indtil jeg
> får to dynamiske ...) og så skifter stikket ud i modemet efter hvilken
> putter jeg sidder med ...

Med 2 IPèr kan du netop have begge på nettet smatidigt, med en hub.
Men det er en tovlig måde at lave hjemmenet på

Mvh Jens

Fra : rasmus

Dato : 27-08-03 22:12

> ja, men mellemrum mellem "........ig og /re......"
> Men release på den ene, uden renew, ellers får du ikke en ip når du sætter
> den anden på.

- ok, mange tak. Når jeg forlader maskinen releser jeg og så renewer jeg på
den maskine, jeg skal bruge. De første par gange fik jeg "timeout" men nu er
der da hul igennem.

> Med 2 IPèr kan du netop have begge på nettet smatidigt, med en hub.
> Men det er en tovlig måde at lave hjemmenet på

- tjae måske, men den hub var hvad jeg havde ... men der er en router på
vej. Indtil nu har jeg bare skiftet stikket i modemmet, men jeg troede, jeg
via hubben kunne undgå det ... taakker

ras

Fra : jens

Dato : 28-08-03 06:46

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse

> - tjae måske, men den hub var hvad jeg havde ... men der er en router på
> vej. Indtil nu har jeg bare skiftet stikket i modemmet, men jeg troede,
> [...]

Hvis du får en router skal du kun bruge 1 ip, da den kun har en "Wan" port,
men du kan sætte hub`s og switche efter indtil du når 253 pcèr..........
Og tdc får en del bøvl hvis de vil tælle dem........(de kan sikkert godt)

Mvh Jens

Fra : ///JJ

Dato : 27-08-03 21:57

"rasmus carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> med
>
> - hehe det lyder ikke rart. Men så vidt jeg har forstået kan jeg bare gå i
> cmd og skrive ipconfig/release og derefter ipconfig/renew ...

Korrekt. :)

> - men det skal jeg jo ikke hvis jeg bare kyler hubben i skabet (indtil jeg
> får to dynamiske ...) og så skifter stikket ud i modemet efter hvilken
> putter jeg sidder med ...

Joeh - for Windows frigiver ikke sin IP medmindre du beder den om det.
Heller ikke ved nedluk.
Derfor vil TDC have registeret den sidst aktive pc, og du får ikke en ny IP
sålænge du er registreret (mener dog kun der er 1 times release tid fra TDC)
og kun er berettiget til én IP.

mvh
///JJ

Fra : rasmus

Dato : 27-08-03 22:14

"///JJ" <jesperhnR-E-M.O.V.E@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Korrekt. :)

- takker .. puha det er rart for en gangs skyld at gøre noget rigtigt ...

> [...]
IP
> sålænge du er registreret (mener dog kun der er 1 times release tid fra

- aha ... så det er derfor jeg får timeout, når jeg beder om renew.

-takker, ras

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 27-08-03 21:19

> - åh ja, det er jo en mulighed. Men den skulle vel virke alligevel, når
jeg
> kobler den stationære og hubben fra.

Ja, hvis du husker at frigøre dit ipnummer først, hvis ikke går der en rum
tid før TDC-serveren gør det.

start/kør cmd
ipconfig /release

hth