Group Policy eller program til at begrænse~
Fra : jpc

Dato : 25-08-03 18:34

Findes noget sådant. Jeg ved, der på mange gymnasier o.l. er begrænsninger
på, hvor mange sider en studerende kan printe f.eks. pr. måned.
Kender nogen til, hvordan det gøres til en rimelig pris?
jpc

Fra : Michael U. Hove

Dato : 25-08-03 18:55

jpc wrote:
> [...]
> på, hvor mange sider en studerende kan printe f.eks. pr. måned.
> Kender nogen til, hvordan det gøres til en rimelig pris?

Yep...

Pcounter: Arbejder med en Account for hver oprettet bruger på en given
server (Novell ell. NT/2000). Der kan så "indbetales" penge på kontoen,
og bruges op til dette beløb efter en given charge rate pr side.
Derefter kan systemet simpelthen stoppe alle prints, slette jobs, råbe
på sysadmin'en m.m., hvis folk uden credit forsøger at printe.

http://www.andtechnologies.com

Bruger det selv på mit arbejde (stor uddannelsesinstitution).

Kan køre på Novell og NT, men kan med lidt snedighed og scripting også
styre print fra UNIX maskiner (over NT'en som central LPD printserver).

mvh
/michael

Fra : jpc

Dato : 25-08-03 19:10

"Michael U. Hove" <pots_72@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derefter kan systemet simpelthen stoppe alle prints, slette jobs, råbe
> på sysadmin'en m.m., hvis folk uden credit forsøger at printe.

Tak for svaret, men netop dette program har vores it-ekspert haft store
problemer med at få til at køre ordentligt på
en server 2000, har foreløbig opgivet, men jeg kender ikke detaljerne.
Hvilken server har I?
Måske har nogen andre forlag?
Hilsen jpc

Fra : Jan

Dato : 25-08-03 20:07

>Måske har nogen andre forslag?

Skift IT-ekspert?

/Jan

Fra : Michael U. Hove

Dato : 26-08-03 18:55

jpc wrote:
> [...]
> problemer med at få til at køre ordentligt på
> en server 2000, har foreløbig opgivet, men jeg kender ikke detaljerne.

Jeg har personligt ingen problemer haft...og vi har kørt det på alle
tilgængelige platforme (Novell, NT, 2K). Fungerer fint...

Systemet integreres smuk i både NT/AD + NDS baserede net, lige p.t.
styrer det endda print fra UNIX klienter via en NT printserver...

Hvad har problemet været ifølge din IT-mand?

mvh
/michael

Fra : jpc

Dato : 27-08-03 15:53

> Hvad har problemet været ifølge din IT-mand?
Vores IT-mand fortæller:
"allerede under installation koksede det. Det kan tænkes - når det nu lyder
så nemt at bruge - at der har været noget galt med selve filerne til
programmet.
Det var installeret af stedets it-vejleder og det var egentlig ham, der
havde problemerne. Da jeg ankom til skolen, var programmet årsag til en
dårligt kørende server, så vi (jeg) var nød til at afinstallere det."
Det er derfor muligt, at vi nogle stykker vil prøve det af igen.
Men derfor kunne det stadig være interessant at høre om andre, lignende
programmer.
Tak foreløbig for dit positive svar.
Hilsen jpc

Fra : Ole Thomsen

Dato : 27-08-03 18:14

jpc wrote:

> Men derfor kunne det stadig være interessant at høre om andre,
> lignende programmer.

PAS - http://www.metrics.com (min favorit)

PMP - http://www.printmanagerplus.com

Ole Thomsen