Sotering af arrays
Fra : Thomas Dybdahl osv

Dato : 25-08-03 12:49

Hej,

Jeg har et array, der er ubegrænset stort. array[3] kunne fx. se
sådan ud: 3,1,12,4. Det kunne også være længere (med flere
kommaer) eller kortere helt ned til et ciffer.

Mit problem er så at få dem sorteret så det felt der fx hedder 1
kommer før 1,1 og 1,2,1 og 2 osv. Jeg har prøvet at splitte hver
enkelt ved kommaerne, men så er jeg også helt på bar bund.

Håber at der sidder en med en ide.

--
Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 25-08-03 16:46

On Mon, 25 Aug 2003 11:48:48 +0000 (UTC), Thomas Dybdahl osv <1@3.be>
wrote:

> [...]
>kommer før 1,1 og 1,2,1 og 2 osv. Jeg har prøvet at splitte hver
>enkelt ved kommaerne, men så er jeg også helt på bar bund.

Du kan prøve med natsort():
http://dk2.php.net/manual/en/function.natsort.php

--
Med Venlig Hilsen