2 stk Where i samme stykke
Fra : Kim Hansen

Dato : 24-08-03 15:55

Hvordan for jeg løst dette problem.da jeg ikke kan få dette til at virke..
jeg henter nogle ting af af flere tabeller og så kunne jeg godt tænke mig at
sammenligne den ene med en variable.. det er for at lave en sørge funktion
med en knappe...

$re = mysql_query("SELECT t1.cpr , t1.fornavn , t1.efternavn , t1.gadenavn ,
t1.Hus_nummer , t1.postnr , t2.bynavn , t3.reg_nr , t4.bil_type , t5.farve
FROM person AS t1 , postnr AS t2 , bil_main AS t3 , type_bil AS t4 , farve
AS t5 WHERE t1.postnr=t2.postnr AND t1.cpr=t3.cpr AND t3.bil=t4.bil AND
t3.farve_id=t5.farve_id WHERE t1.cpr=$CPR ");

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 24-08-03 16:04

On Sun, 24 Aug 2003 16:54:48 +0200, "Kim Hansen" <kim_b78@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>AS t5 WHERE t1.postnr=t2.postnr AND t1.cpr=t3.cpr AND t3.bil=t4.bil AND
>t3.farve_id=t5.farve_id WHERE t1.cpr=$CPR ");

Jeg vil mene du skal bruge en AND t1.cpr=$CPR betingelse.
--
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S

Fra : Kim Hansen

Dato : 24-08-03 16:18

Selvfølig skulle jeg ikke bruge 2 stk Where..

Jeg takker for svaret..

Fra : Kim Hansen

Dato : 24-08-03 16:23

Nu imens jeg har dig...

jeg har lavet 2 bokse hvor man kan søge fra.. hvordan laver man det sådan at
man kan nøjes med at kun indtaste i den ene

jeg har lavet det sådan lige nu

t1.cpr=$CPR AND t1.postnr=$postnr

her skal man jo indtaste begge ting for at søge

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 24-08-03 16:38

On Sun, 24 Aug 2003 17:23:00 +0200, "Kim Hansen" <kim_b78@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>
>jeg har lavet det sådan lige nu
>
>t1.cpr=$CPR AND t1.postnr=$postnr
>
>her skal man jo indtaste begge ting for at søge

Måske en OR, sådan her:

WHERE bla AND bla AND bla AND (t1.cpr=$CPR OR t1.postnr=$postnr)
--
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S

Fra : Kim Hansen

Dato : 24-08-03 17:08

Det virker ikke med AND (t1.cpr=$CPR OR t1.postnr=$postnr)

Hvad har du ellers at godt tip

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 24-08-03 17:32

On Sun, 24 Aug 2003 18:07:39 +0200, "Kim Hansen" <kim_b78@stofanet.dk>
wrote:

>Det virker ikke med AND (t1.cpr=$CPR OR t1.postnr=$postnr)

Du skal sikkert sørge for at initialisere den variabel du ikke bruger.
Du kunne fx sætte både $CPR og $postnr = -1, inden du tildeler dem
værdier fra din form.
--
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S

Fra : Kim Hansen

Dato : 24-08-03 17:46

Jeg fandt en løsning variablerne skal se sådan ud '$postnr' jeg manglede
alså bare 2 stk ' '

Tak for hjælpen

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 24-08-03 17:57

On Sun, 24 Aug 2003 18:45:58 +0200, "Kim Hansen" <kim_b78@stofanet.dk>
wrote:

>Jeg fandt en løsning variablerne skal se sådan ud '$postnr' jeg manglede
>alså bare 2 stk ' '
>
>Tak for hjælpen

Velbekommen.
--