remote filer i php gennem http
Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-08-03 21:35

Jeg har nogle problemer med at tilgå non-lokale filer over http-protokollen.

Koden er ganske simpelt som følger:

$file = fopen ("http://www.etellerandet.com/index.html", "r");

På min egen computer er "allow_url_fopen" slået til i php.ini, men jeg får
følgende fejlbesked:

Warning: fopen() [function.fopen]: php_hostconnect: connect failed in
C:\program files\Apache Group\Apache2\htdocs\test\update.php on line 6

Warning: fopen(http://www.etellerandet.com/index.html) [function.fopen]:
failed to create stream: Bad file descriptor in C:\program files\Apache
Group\Apache2\htdocs\test\update.php on line 6

Jeg er bag proxy og firewall, men det burde vel virke, når det kører over
port 80 som i hvert fald er åben.

På mit webhotel er "allow_url_fopen" ifølge funktionen "phpinfo()" sat til
"no value", og jeg får følgende fejlbesked:

Warning: fopen("http://www.etellerandet.com/index.html", "r") - No such file
or directory in
/customers/mitdomæne.dk/mitdomæne.dk/httpd.www/test/update.php on line 7

Dette script skal køres på webhotellet, men er det eneste problem jeg har
nu, at webhotellet skal have slået "allow_url_fopen" til før det virker?

Nogen der ved hvad der ellers er galt?

Alle links er ændret til noget nonsens, bare så i ikke forundres.
--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 24-08-03 00:11

On Sat, 23 Aug 2003 22:34:48 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> wrote:

> [...]
>
>Nogen der ved hvad der ellers er galt?
>
>Alle links er ændret til noget nonsens, bare så i ikke forundres.

I php.ini skal det se sådan ud:

allow_url_fopen = On

Ellers kan du prøve at sætte det i din fil når du er på webhotel:

ini_set('allow_url_fopen', 1);
--
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-08-03 01:39

> I php.ini skal det se sådan ud:
>
> allow_url_fopen = On
>
> Ellers kan du prøve at sætte det i din fil når du er på webhotel:
>
> ini_set('allow_url_fopen', 1);

Det var en god idé. Desværre (og mærkeligvis) stopper afviklingen af mit
script, når den når til sætningen, og alt hvad der er proccesseret inden
denne, sendes til browseren. Der kommer ikke engang en fejlmeddelelse når
dette sker.

Der er måske nogle permissions på unix-systemet som jeg ikke kan overskride.
Php's egen doumentation (http://dk2.php.net/manual/en/function.ini-set.php)
siger ellers at denne variabel kan ændres af PHP_INI_ALL som jeg mente
skulle "indeholde" mig. Det virker sandsynligt at webhotellets php er
compilet uden denne option slået til (derfor phpinfo's påstand om "no
value") og derfor kan den vel ikke ændres?

--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 24-08-03 16:01

On Sun, 24 Aug 2003 02:39:07 +0200, "Jacob Larsen"
> [...]

>compilet uden denne option slået til (derfor phpinfo's påstand om "no
>value") og derfor kan den vel ikke ændres?

Det hænger måske sammen med en SAFE_MODE indstilling på serveren.
Der burde så, efter min mening, komme en form for fejlmeddelelse. Det
er dog ikke noget jeg er så meget inde i.
--
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S