2 sider, 1 login og en server. Er det muli~
Fra : Dcasso

Dato : 28-08-03 05:18

Hej

Jeg står i den situation at jeg har en hjemmeside som jeg af tvungne
omstændigheder har været nødt til at placere på to forskellige
domænenavne, men reelt ligger de på den samme server.

Brugerne af siderne er de samme, det er samme login osv.

Det jeg gerne vil forhøre mig om er, om det er muligt at logge ind på
begge sider på en gang, eller om ikke andet at overføre log in fra
den ene side hvor man logger ind på til den anden, så man også er
logget på der.

mvh
Dennis

Fra : Torben Brandt

Dato : 28-08-03 15:07

Dcasso wrote:
> [...]
> begge sider på en gang, eller om ikke andet at overføre log in fra
> den ene side hvor man logger ind på til den anden, så man også er

Ja, jeg vil mene det kan lade sig gøre, men det vil ikke blive særlig
pænt, og jeg ville anbefale at man så bliver nødt til at logge ind to gange.

En metode kunne være:
1) Man logger ind på domæne1
2) I loginproceduren sendes besked [1] til domæne2 med et tilfældigt tal
3) Domæne2 logger dette tal samt tidspunkt i en database
4) Når der linkes fra domæne1 til domæne2 skal det være med:
http://domæne2.dk/fil.asp?rnd=12512546
5) Filerne på domæne2 [2] skal så slå tallet op i databasen og se om man
er logget ind, og derefter sætte de passende Session-variable
6) Herefter kan det tilfældige tal glemmes, da Session er sat begge steder

[1] F.eks. med w3.Socket eller måske XMLHTTP kan bruges?
[2] Kan man mon tilgå Request.QueryString fra global.asa? - kan kun
bruges hvis brugeren ikke allerede har oprettet en Session på domæne2
der dog ikke er sat til at være logget ind.

mvh Torben

Fra : Dcasso

Dato : 29-08-03 14:42

> [...]
>bruges hvis brugeren ikke allerede har oprettet en Session på domæne2
>der dog ikke er sat til at være logget ind.

Ok, årsagen til at jeg meget gerne vil gøre det, er at siden faktisk
er den samme, bare forskellige dele af den. Så to login, vil virke ret
åndssvagt :) altså fra brugerens side.

men jeg vil da lige forsøge det du siger og se om jeg kan få det til
at fungere

mvh
Dennis