Hvordan læses en variabel fra asp ind i ja~
Fra : Torben Jensen

Dato : 27-08-03 10:16

Hej NG!

Jeg har en asp side, hvor jeg på et tidspunk bruger et javascript til at
åbne et nyt vindue.

Problemet er at jeg ønsker at kalde mit javascript med en url som er
genereret af asp siden.
Hvordan gøre det?

M.v.h.
Torben Jensen

Fra : Chrisser

Dato : 27-08-03 10:23

Torben Jensen wrote:
> [...]
> til at åbne et nyt vindue.
>
> Problemet er at jeg ønsker at kalde mit javascript med en url som er

Fra dit script: var JavaScriptVariabel = '<%=ASPvariabel%>'

Det du skal være opmærksom på er at du danner din ASP-variabel allerede i
toppen af siden - før din javascript-kode.

Chrisser

Fra : Torben Jensen

Dato : 27-08-03 11:11

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> Fra dit script: var JavaScriptVariabel = '<%=ASPvariabel%>'
>
> Det du skal være opmærksom på er at du danner din ASP-variabel allerede i
> toppen af siden - før din javascript-kode.

Super, tak for det.

Kan jeg på nogen måde skjule værdien af variablen, således at den ikke kan
aflæses, hvis man læser kilden til siden?

M.v.h.
Torben Jensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-08-03 11:38

Torben Jensen skrev:
> Kan jeg på nogen måde skjule værdien af variablen, således at den ikke kan
> aflæses, hvis man læser kilden til siden?

Nej.

Hvis javascript skal bruge værdien skal den "kunne se den" da det skal
udføres på klientsiden.

--
Jakob Andersen