fjern element i array
Fra : Thomas

Dato : 27-08-03 08:32

Jeg har et array som indeholder 3,4,9,2. Nu vil jeg gerne fjerne 4 således
mit array kommer til at se således ud: 3, 9, 2. Hvordan gør jeg det.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-08-03 11:45

Thomas skrev:
> Jeg har et array som indeholder 3,4,9,2. Nu vil jeg gerne fjerne 4 således
> mit array kommer til at se således ud: 3, 9, 2. Hvordan gør jeg det.

Der er ikke nogen let måde, du kan overveje at bruge et Dictionary
objekt istedet, dette har indbygget en Remove funktion til at fjerne
elementer[1].

Alternativt må du lave din egen rutine til at fjerne et unikt element.

[1]: http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/dictionary_remove.html
--
Jakob Andersen