ASP, JavaScript og Cookies
Fra : Marie Juelshøj

Dato : 06-04-01 13:37

Hej

Håber der er en eller anden, der er en ørn til ovenstående og som har to
minutter til et hjælpe en pige i nød

Jeg har en side, jeg hovedsageligt laver i ASP. Dens optimale browser er IE
5.5 (og andre IE er der heller ikke nogen problemer med), men der er nogen
lidt trælse ting i Netsacpe. Derfor bruger jeg den gode gamle
JavaScript-kode til at checke på brwseren og så popper der en lille
alert-boks op: 'Denne side ses bedst i IE.........'

Første problem er så, at p.g.a mine include filer, så popper denne boks op
hver gang man skifter side. Dette har jeg prøvet at løse ved at lave en
cookie, der en gang for alle checker på, om brugeren har Netscape, så
alert-boksen kun kommer en gang. Fint nok, bortset fra at alert-boksen
stadig kommer hver gang man går ind på hovedsiden (default.asp) - men ikke
de andre.

Næste problem er så at cookien slet ikke bliver lavet i IE, men det kan så
diskuteres om det er så vigtigt, når der kun skal ske noget. hvis brugeren
har Netscape.

Sidste ting: Jeg ville også godt sætte et domæne ind i cookien, men det kan
absolut ikke lade sig gøre. Så bliver cookien simpelt hen ikke lavet! Jeg er
ikke en høg til JavaScript, men så vidt jeg har kunnet læse mig frem til
skulle det være noget hen af det her, man gør:

document.cookie = "browserDetect=" + "ja" + "; expires=" +
udloebsDato.toGMTString() + ";domain=" + domain

..... hvor udloebsDato og domain er variable.

Ved godt dette var noget af en smøre, men jeg håber der er en der kan
hjælpe.

Venlig hilsen
Marie

Fra : Kim Søvø Pedersen

Dato : 06-04-01 15:31

"Marie Juelshøj" <marie@angelfantasy.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
Fint nok, bortset fra at alert-boksen
> stadig kommer hver gang man går ind på hovedsiden (default.asp) - men ikke
> de andre.

Kan du ikke sætte en session-variabel til true når brugeren kommer ind på
siden?

<%
if not sesson("boksenblevvist") = true then %>
response.write "alert('denne side ses bedst...')"
session("boksenblevvist") = true
end if
%>

Det gør du så bare på alle sider, så bliver boksen kun vist på den første
side man kommer ind på...

Kim