Reqest: God tutorial til javascript
Fra : Jens Haugbølle

Dato : 27-08-03 19:47

Jeg fandt et par stykker på nettet, men de var langt fra
fyldestgørende.

Jeg kender allerede html, css, asp og har meget del erfaring med
script i pc spillet Neverwinter Nights, hvis I skulle være
bekymret om niveauet (jeg ville også blære mig lidt :p)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-08-03 20:04

Jens Haugbølle <jens_ht@ofir.dk> writes:

> [...]
> script i pc spillet Neverwinter Nights, hvis I skulle være
> bekymret om niveauet (jeg ville også blære mig lidt :p)

Hvis du ved noget i forvejen, så kan du lære noget basalt om
Javascript og om forskellen mellem Javascript og andre sprog her:
<URL:http://www.crockford.com/javascript/javascript.html>
<URL:http://www.crockford.com/javascript/survey.html>
Det vil hjælpe dig lidt med selv sproget. Der er nogle ting man
skal lære om *sproget* Javascript, men i praksis er den største
hurdle at lære hvordan man bruger det i en browser. Det meste
af det man bruger er i browserens DOM (Document Object Model),
det objektorienterede runtime-miljø som javascript-koden udføres i,
mens selve sproget ikke er særligt stort.

DOM er der mange forskellige referencer til:
<URL:http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/>
<URL:http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/dhtml_node_entry.asp>
<URL:http://www.w3.org/TR/DOM-Level-2-Core/>

Jeg har mange flere links. Hmm, jeg uploader lige min link side:
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/references.html>
Der er nok at gå igang med :)

En enkelt god reference kan jeg ikke give dig. Jeg har selv samlet det
jeg ved, op fra mange forskellige steder.

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-08-03 01:08

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev

> [...]
l/dhtml_node_entry.asp>
> <URL:http://www.w3.org/TR/DOM-Level-2-Core/>
>
> Jeg har mange flere links. Hmm, jeg uploader lige min link side:

Jeg tror, den linksamling er guld værd. Den blev omgående gemt.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin