Elmåler
Fra : someone@somedomain.c~

Dato : 28-08-03 17:19

Hejsa,

Jeg har netop "fået" en linie fra tele2 og siden kæmpet få at få min cisco 677 på. (gider ikke benytte deres modem, som de alligevel endnu ikke har fremsendt)
Den kan godt få konstant lys i wan/link dioden, hvis jeg f.eks sætter VCI=1
Men routeren sender blot et "request" og modtager aldrig noget.

I dag prøvede jeg så med en Eicon router (den har en fiks auto detect funktion) og fandt at VPI=0 og VCI=101 virker.
Cisco's opsætning tillader imidlertid kun at man kører med VCI mellem 0 og 63 :(

Er der nogle der har ideer til hvorledes min Cisco router kan opsættes vedr. VPI/VCI ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-03 17:41

<someone@somedomain.com.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop "fået" en linie fra tele2 og siden kæmpet få at få min cisco
677 på.

Du vil i så fald være den første der får det til at virke.
Det har været prøvet et utal af gange tidligere

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-08-03 22:58

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in

> Du vil i så fald være den første der får det til at virke.
> Det har været prøvet et utal af gange tidligere

Jeg er nu ganske sikker på at en CC-gut fik det til at spille på et
tidspunkt, vil lige finde ud af mere imorgen.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-03 17:52

<someone@somedomain.com.invalid> wrote in message

> Er der nogle der har ideer til hvorledes min Cisco router kan opsættes
vedr. VPI/VCI ?

Nu er det lige jeg tænker.... Hvad har subjektet "ELMÅLER" med at sætte et
router op til ADSL? Måske fotrød du at spørge omkring elmåler i
news:dk.teknik.el eller hvad?

Eller var det fordi du synes modemmet fra Tele2 ødelægger elmåleren

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-08-03 08:37

<someone@somedomain.com.invalid> wrote in

> Er der nogle der har ideer til hvorledes min Cisco router kan opsættes
> vedr. VPI/VCI ?

Et gæt - hvor ny en CBOS har du? Måske du kan sætte værdien højere i de
nyere versioner

Flemming

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 29-08-03 08:42

> [...]

> tillader imidlertid kun at man kører med VCI mellem 0 og 63 :(
>
> Er der nogle der har ideer til hvorledes min Cisco router kan opsættes

Prøv at smide kommandoen: "set int wan0 vpicount 1" til routeren og
herefter burde du kunne sætte VCI til 101 (faktisk op til 256)

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 29-08-03 10:04

"Simon H. Pedersen" <spam@email.dk> wrote in news:Xns93E662AC029ACifup@
212.242.40.196:

> Prøv at smide kommandoen: "set int wan0 vpicount 1" til routeren og
> herefter burde du kunne sætte VCI til 101 (faktisk op til 256)

Kommandoen hedder bare "set int wan0 count X".

Hvor X er en af:

1 VPI 0, VCI 0-255
2 VPI 0-1, VCI 0-127
4 VPI 0-3, VCI 0-63