Li-Ion
Fra : Anders

Dato : 27-08-03 20:26

Ups! Vi prøver lige igen:
Efter et stykke tid begynder mit Li-Ion batteris at løbe tør hurtigere..
Hvad kan jeg gøre ved det? Kan sådan et batteri holde for evigt eller skal
man ud og købe et nyt på et tidspunkt. Jeg har allerede en bærbar med Li-Ion
batteri, og jeg overvejer at købe en mp3afspiller med et i, men det er jo
irriterende hvis batteriet bliver dårligere med tiden og jeg derfor ikke har
så meget gælde af afspilleren længere..

//Anders

Fra : Devast8or

Dato : 27-08-03 23:07

Anders wrote:
> [...]
> mp3afspiller med et i, men det er jo irriterende hvis batteriet
> bliver dårligere med tiden og jeg derfor ikke har så meget gælde af

Jeg tror ikke de holer for evigt sådan nogen. Batteriet i min telefon er da
heller ikke ligeså godt som det var da den var ny for tre år siden.

Devast8or

Fra : Henrik A

Dato : 28-08-03 08:34

Batterier dør med tiden, men holder længere, hvis du oplader og aflader som
producenten skriver.

Li-Ion er ellers blandt de bedste batterier du kan anskaffe dig.

Gå du ud og køb et nyt batteri...

Fra : Casper Mønster

Dato : 28-08-03 10:50

"Anders" <gregersen_N_O_S_P_A_M_ :) @adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> irriterende hvis batteriet bliver dårligere med tiden og jeg derfor ikke

Læs om Li-Ion batterier her:
http://www.ac-tec.dk/li-ionoverview.pdf
http://www.ac-tec.dk/li-ioncharge.pdf
http://www.ac-tec.dk/li-ionsafety.pdf

Fra : Martin Westh

Dato : 29-08-03 03:33

fra en tidligere ansat ved Danionsc: aflad batteriet mest muligt, put det i
fryseren en ½ til 1 time (hold øje med det ca. hvert 15. min.) oplad det
umiddelbart efter til fuld styrke "ionerne har det med at klumpe sig sammen
og så kan de ikke passere frit i gennem den separator der ligger inde i
batteriet.
om det holder evigt? Det skal du nok ikke regne med. håber du kan bruge det
V.h. MW

Fra : Martin Westh

Dato : 29-08-03 03:45

fra en tidligere ansat ved Danionics: af-lad det helt (mest muligt) smid det
i fryseren en ½ - 1 time ( hold øje med batteriet ca. hvert 15. min.) og
oplad det til fuld styrke "ionneren har det med at klumpe samen og kan ikke
passere frit i gennem separatoren i batteriet". du skal nok ikke regne med
at det holder evigt