Er det Bios
Fra : Stone

Dato : 27-08-03 18:21

Hej min pc prøver at starte det er i bios når Ram er talt op og den har
set Harddisk og Cd rom

Skriver den på skræmen " CMOS checksum error-Defaults Loaded"

Ok ved det er noget med bios men hvordan sætter jeg den til bage igen Når
jeg ikke kan komme i bios ved at trykke på DEL knappen
Mvh Stone

Fra : Søren Andersen

Dato : 27-08-03 18:41

"Stone" <Brol@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ok ved det er noget med bios men hvordan sætter jeg den til bage igen Når
> jeg ikke kan komme i bios ved at trykke på DEL knappen

Tjah hmm jeg ville nok starte med at finde cmos reset jumperen på
motherboardet. Den sidder som regel i nærheden af batteriet. Den normale
procedure er:
1. Sluk computeren.
2. Flyt reset jumperen
3. Vent ca. 5 sekunder
4. Flyt jumperen tilbage på plads
5. Tænd computeren

Hvis du ikke kan finde jumperen, så kan du istedet pille batteriet ud (hvis
det ikke er loddet i motherboardet).
Det har samme effekt.

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Preben Larsen

Dato : 28-08-03 16:24

> [...]
> 4. Flyt jumperen tilbage på plads
> 5. Tænd computeren
>
> Hvis du ikke kan finde jumperen, så kan du istedet pille batteriet ud

Hej
Hvis du alligevel skal have fat i batteriet er det en ide at måle at det er
iorden,
fejlen kunne være fordi batteriet er uden den rigtige spænding. dvs gammelt

mvh
Preben

Fra : MKH

Dato : 28-08-03 09:55

Efter en update til nyere bios, slap jeg af med samme problem.
Det kan også være at dit batteri er brugt op.

Martin.