Babysitterpris
Fra : phk

Dato : 26-08-03 18:00

Hvad koster en babysitter nu om dage?

Jeg har reelt brug for en fra kl. 02.00 til skolestart, men vedkommende kan
godt komme tidligere og sove her.

Prisen på grisen?

--
Per, Esbjerg

Fra : Trinita

Dato : 26-08-03 19:50

"phk" wrote
> Hvad koster en babysitter nu om dage?
> Jeg har reelt brug for en fra kl. 02.00 til skolestart, men vedkommende
> [...]

Tja det kommer jo an på om vedkommende skal være over 18 så er det jo nok
mindstelønnen på CA 89 i timen der gælder, jeg ved så ikke om der er noget
med nattillæg. Da jeg selv var barnepige var jeg omkring 14-15 år og der fík
jeg 25 i timen, men det var også fra kl 16-22, så det er jo lidt mere
menneskelige tidspunkter, og du kan nok ikke få en 14-15 årig til at arbejde
om natten, så reelt set skal det jo nok være et fuldtidsjob for en over 18.
VH Lisbeth

Fra : phk

Dato : 27-08-03 10:04

"Trinita" <adads@olkajd.-dk> skrev i en meddelelse

> [...]
arbejde
> om natten, så reelt set skal det jo nok være et fuldtidsjob for en over

Vedkommende skal ikke arbejde, blot præstere tilstedeværelse hvis der sker
noget: Dvs. vedkommende kan sove.

--
Per, Esbjerg

Fra : Rundude

Dato : 27-08-03 14:41

> Vedkommende skal ikke arbejde, blot præstere tilstedeværelse hvis der sker
> noget: Dvs. vedkommende kan sove.

> Per, Esbjerg

- Ikke arbejde!?!?! - et ansvar for om alt er som det skal være er da et
kæmpe arbejde - og tænk på at det at stå alene med et problem man ikke lige
sådan kan tackle - feber, natlæge osv...

Hvis jeg skulle have mine børn passet skulle det dælme være en der kunne
tænke selvstændigt og have kørekort så man kunne komme til lægen, hvis det
var tilfældet...
Blot mine tanker....

mvh
Rundude aka Kenneth

Fra : phk

Dato : 27-08-03 17:53

"Rundude" <Rundude@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tænke selvstændigt og have kørekort så man kunne komme til lægen, hvis det

Telefonen er opfundet.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jane

Dato : 27-08-03 19:37

Rundude skrev i <news:3f4cb4ff$0$26646$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>:

> ikke lige sådan kan tackle - feber, natlæge osv...

Nemt nok, du ringer til vagtlægen og forklarer problemet og
han (ikke du) vurderer hvad der skal ske følgende. Der
skulle være en god chance for at en læge kan vurdere om du
skal køre børn med feber i ambulance og ikke behøve køre-
kort medmindre du bor langt væk ude på bøh landet hvor der
ikke er taxaer overalt.

Der er nok også en rimelig chance for at et barn der er sygt
udviser symptomer før kl 02, og skulle det gå helt galt kan
en 8 årig selv ringe 112. Jeg ville sætte helt andre krav
til en der skulle passe et barn på 5 eller yngre.

Jane

Fra : Rundude

Dato : 28-08-03 19:10

Det styrer I jo selv om hvorvidt I vil lade et barn passe børn - som jeg
skrev - det var blot mine tanker.....

mvh
Rundude aka Kenneth

Fra : Jane

Dato : 27-08-03 17:35

phk skrev i <news:3f4ba8bc$0$32530$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Jeg har reelt brug for en fra kl. 02.00 til skolestart

Hvor store skolebørn? Skal de selv gå i skole?

Jane

Fra : phk

Dato : 27-08-03 17:55

> Hvor store skolebørn? Skal de selv gå i skole?

8 og 11 år, de har et par hundrede meter til skolen. Vedkommende skal bare
sørge for de kommer op og får det ene ben foran det andet.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jane

Dato : 27-08-03 19:34

phk skrev i <news:3f4cf3ef$0$32455$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> 8 og 11 år,

Der er en eller anden tommelfingerregel om at hvis børnenes alder
sammenlagt er (whatever) er de store nok til at passe hinanden og
jeg vil mene at de børn er "store nok", men naturligvis er det en
god sikkerhed der er en voksen hvis de bliver syge osv. - men det
er jo ikke egentlig pasning, og hvis de selv er flinke til at stå
op og smøre madpakker osv. så jeg vil tro du let kan få en til at
gøre det for ca 300 pr nat, det er jo mere en nødstilfælde-person
de har brug for end en sitter.

Jane

Fra : Nette

Dato : 27-08-03 22:56

"Jane" skrev i en meddelelse
> [...]
> op og smøre madpakker osv. så jeg vil tro du let kan få en til at
> gøre det for ca 300 pr nat, det er jo mere en nødstilfælde-person

Jeg ville godt nok ikke nøjes med 300 kr., hvis jeg skulle sove i en fremmed
seng, og sørge for at to unger kom op om morgenen. Husk at der også skal
betales skat af de penge.

Nette

Fra : Jane

Dato : 27-08-03 23:42

Nette skrev i <news:3f4d28d8$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Jeg ville godt nok ikke nøjes med 300 kr., hvis jeg skulle sove i en
> fremmed seng,

Jeg forestille mig noget i stil med en studerende der arbejdede om
natten og alligevel var oppe for eksempel ved sin computer, og som
syntes det var alletiders at tjene lidt ekstra penge på en nem måde.

> og sørge for at to unger kom op om morgenen. Husk at der
> også skal betales skat af de penge.

Hvis der skal mindsteløn og skat på så kan du ligeså godt indse at
børnene kommer til at være alene hjemme, og de er da også så store
at det vil være ansvarligt. Der er da ingen som har råd til hver
nat at betale så mange penge for at få passer et par sovende
børn?

Der er jo nok en grund til at spørgeren har valgt *ikke* at poste
i dk.opslag.stillinger men istedetfor i dk.fritid - nemlig at det
er en vennetjeneste man bare lige skal have fundet ud af hvad der
er værd eller noget i den stil. Jeg gad da gerne passe mine venners
unger gratis, men hvis det var hver nat ville jeg sætte pris på et
par gengæld'er a la gaver og gode middage.

Jane

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-08-03 08:40

"Jane" skrev i en meddelelse

> Jeg forestille mig noget i stil med en studerende der arbejdede om
> natten ...

Eller en ung enlig boligsøgende, som lige her og nu ville have gavn af
bare at kunne sove et sted. Det er normalt at forældre går i seng og sover
efter at børnene er faldet i søvn og står op sammen med børnene, der kunne
sagtens finde en person ét eller andet sted, som med kyshånd ville tage imod
de goder som denne situation indebærer og som ville synes, det var hyggeligt
at bo et sted, hvor han/hun skulle stå op sammen med et par børn og sende
dem i skole - og ovenikøbet få penge for det.

> Hvis der skal mindsteløn og skat på så kan du ligeså godt indse at
> børnene kommer til at være alene hjemme, ...

Det vil jeg også gætte på.

> Der er jo nok en grund til at spørgeren har valgt *ikke* at poste
> i dk.opslag.stillinger men istedetfor i dk.fritid - nemlig at det
> er en vennetjeneste man bare lige skal have fundet ud af .........

Ja, der er forskellige forhold og betingelser man skal have på plads i løbet
af en samtale ansigt til ansigt. Men der kan sagtens være nogen som synes
at dene tjans kan være alle tiders, hvis der er mulighed for på normal vis
at
gå i seng til normal tid og stå op sammen med børnene.

Ruth

Fra : Jane

Dato : 28-08-03 22:47

Ruth Nielsen skrev i <news:bikbjh$1rhp$1@news.cybercity.dk>:

> Eller en ung enlig boligsøgende, som lige her og nu ville have gavn af
> bare at kunne sove et sted.

Husk at se en straffeattest eller noget så man ikke risikerer at
lukke en pædofil pyroman ind eller noget.

Jane

Fra : Rundude

Dato : 31-08-03 10:06

> Husk at se en straffeattest eller noget så man ikke risikerer at
> lukke en pædofil pyroman ind eller noget.
>
> Jane

- er ikke altid nok, man kan godt være pædofil uden der står noget i en
straffeattest...
se bare et par år tilbage på alle de sager i institutioner og
idrætsklubber...

bare mine ord...

mvh
Rundude aka Kenneth

Fra : Jane

Dato : 31-08-03 10:17

Rundude skrev i <news:3f51ba89$0$7818$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:

> - er ikke altid nok, man kan godt være pædofil uden der står noget i en
> straffeattest...

Naturligvis men ville du ikke alligevel også gerne se en attest?

Hvis jeg havde ansættelsessamtale med en person som jeg ikke brød
mig om ville testen være ligemeget, men hvis jeg var lige ved at
have bestemt mig, ville jeg måske gerne se testen for at 1) være
lidt mere sikker og 2) se hvordan personen reagerede på at jeg
bad om en test, og om han/hun var bange for jeg skulle opdage
noget.

Jane

Fra : Rundude

Dato : 31-08-03 15:28

> Naturligvis men ville du ikke alligevel også gerne se en attest?

det er en fjern tanke - jeg skal ikke have passet børn om natten og hvis det
var tilfældet ville jeg bruge familie,,,, eller finde mig et dagjob....

???

mvh
rundude aka Kenneth

Fra : Anita

Dato : 28-08-03 22:36

"phk" skrev i en meddelelse
> Hvad koster en babysitter nu om dage?
>
> Jeg har reelt brug for en fra kl. 02.00 til skolestart, men vedkommende
kan
> godt komme tidligere og sove her.

Hvis det var mig, ville jeg forsøge at fange en af de ældste elever på samme
skole som børnene. Det vil ikke være spor besværligt for vedkommende at
følge børnene om morgenen, da han/hun selv skal samme vej.

Et bud på prisen? Tja.. 200 pr. nat synes jeg vil være pænt. Dvs. ca. 4000
kr. pr. måned. Det vil en 16-årig sagtens kunne betale skat af og samtidig
få en pæn skilling ud af. Egentlig tror jeg også at mindre ville kunne gøre
det. (Hvis det er "swat" - som vi si'r i det jyske).

Men måske det var en ide at have 2 personer at trække på? Og især en ide at
lave en aftale med forældrene til jeres babysitter, så de også kan være
trygge.

Venligst Anita