Løgner-forældre får løgner-børn
Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-03 18:28

Når det ringede ud til frikvarter på Duevejskolen 1952-57, løb børnene ned
til skolegaardens "køngeløber-mur" og den der kom sidst, han "var den" og
skulle fange de andre, når de løb fra denne mur til skolemuren - murene på
hver side af gården var "helle".

Jeg var et pjok til at løbe og kom altid sidst, og klynkede til mine
forældre, og de fandt det en god ide, at gemme sig og blande sig i legen,
når den var igang, og en anden "var den".

Så de opdrog mig til at lyve (og blive svag løber) - til at snyde overfor
fællesskabets regler - at se ned på andre som nogen man skal bedrage, for
"magt er ret" og "den kloge narrer den mindre kloge". De var stolte af
akademikerstatus og mente, at sports-idioter måtte man godt se ned på....

I stedet burde mine forældre have sagt "Det er da en god udfordring, at du
skal løbe og fange de andre - det man ikke dør af. bliver man stærkere af."

Også på andre måder blev jeg - og vistnok også mine søskende - opdraget til
småligt bedrag og luskeri og foragt for medborgere.

"One should not tell a child, 'I will give you something' and then not give
it, because this teaches the child to lie. Talmud

"Hvis tyven ikke bliver anklaget,anser han sig for uskyldig".
Talmud

"Parents wonder why the streams are bitter, when they themselves have
poisoned the fountain. John Locke (1632-1704)English
Philosopher

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N