[FreeBSD] ports med variabler (without_bla~
Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-08-03 21:09

I flere pakker kan man (kan jeg læse mig til i Makefile) definere f.eks. i
imagemagic: .if defined(WITHOUT_X11)

Men hvordan gøres dette i praksis?

--
Med Venlig Hilsen
Michael

Fra : Michael Andreasen

Dato : 26-08-03 23:31

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in message
> I flere pakker kan man (kan jeg læse mig til i Makefile) definere f.eks. i
> imagemagic: .if defined(WITHOUT_X11)
>
> Men hvordan gøres dette i praksis?

make -Dxxxxxxxx

Michael

Fra : Erwin Lansing

Dato : 27-08-03 09:43

In article <bigeod$5o0$1@sunsite.dk>, Michael Andreasen wrote:
> I flere pakker kan man (kan jeg læse mig til i Makefile) definere f.eks. i
> imagemagic: .if defined(WITHOUT_X11)
>
> Men hvordan gøres dette i praksis?

# make WITHOUT_X11=foo
# make WITHOUT_X11=foo install

--
Erwin Lansing, FreeBSD ports monkey - abe.fnidder.dk

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 27-08-03 11:21

On Wed, 27 Aug 2003 08:43:11 +0000 (UTC),
Erwin Lansing <harvester@rbl.fnidder.dk> wrote:

> # make WITHOUT_X11=foo
> # make WITHOUT_X11=foo install

Jeg tilfoejer lige at man med fordel kan droppe saadan noget i
make.conf og faa det til at gaelde for alle pakker (i WITHOUT_X11
tilfaeldet giver _det_ mening)

--
Jesper