webserver
Fra : andy

Dato : 26-08-03 17:16

Hej NG
Kan jeg lave en web/http server uden at have en fast ip.
problemet er ikke at jeg ikke har mulighed for at købe mig til en fast ip,
men den at jeg køre i netværk her, og har 1 statsionær windows pc "som
resten af familien bruger" 1 bærbar der køre debian, 1 gammel stadsionær der
skal til at køre http server med debian, i baugrunden. eller e-smith. eller
er der en mulighed som jeg har overset. og eventuel hvordan jeg gør.
på fordhånd tak.
folk er altid meget behjælp somme her inde.

Fra : Kent Friis

Dato : 26-08-03 17:24

Den Tue, 26 Aug 2003 18:15:38 +0200 skrev andy:
>Hej NG
>Kan jeg lave en web/http server uden at have en fast ip.

Ja.

Hvis du også skal bruge DNS, så prøv http://www.dyndns.dk/

>og eventuel hvordan jeg gør.

Ikke noget specielt (udover evt. dyndns) - sætter maskinen op med
DHCP (eller hvad du nu skal bruge), og installerer en webserver.

Mvh
Kent
--
A computer without Windows is like a chocolate cake without mustard.

Fra : Søren Schimkat

Dato : 26-08-03 17:27

"andy" <brandorff@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på fordhånd tak.
> folk er altid meget behjælp somme her inde.

Det kan du sådanset godt. Du skal bare sikre at du beholder den ipadresse
som du er tildelt.. f.eks ved at pinge en server ud i verden med få
sekunders mellemrum. På den måde holder du din forbindelse åben... og du vil
så sansynligvis ikke skifte IP. Prøv det.

mvh Søren

--
www.serverforum.dk