XFree86, dobbelt mus på debian woody
Fra : Preben

Dato : 25-08-03 22:48

Hejsa

Jeg har nu fået KDE og Gnome i opdaterede udgaver til at fungere, men
jeg har et spørgsmål.

I min XF86Config-4 fil er der to mus! Én "Generic mouse" og en
"Configured mouse". Der er engang imellem nogle forstyrrelser hvor jeg
ikke kan få skidtet til at fungere ordentligt, og musen "gør hvad den
vil". Musen farer hele tiden ned i venstre hjørne så længe den ikke er i
brug, hvilket er p**** irriterende. Jeg tænkte det kunne skyldes de 2
mus som i virkeligheden kun er tilsluttet den samme port og er samme mus.

Hvorfor er de to mus-enheder der og hvorfor kan jeg ikke bare fjerne den
ene - så vil X ikke starte, da der åbenbart er registreret at begge skal
være der?

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Fra : Michael Eriksen

Dato : 25-08-03 23:08

Preben <64bit@mailme.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvorfor er de to mus-enheder der og hvorfor kan jeg ikke bare
> fjerne den ene - så vil X ikke starte, da der åbenbart er

Prøv at skifte muse-protokol fra IMPS/2 til PS/2.

Michael

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 25-08-03 23:33

Preben <64bit@mailme.dk> writes:

> [...]
>
> Hvorfor er de to mus-enheder der og hvorfor kan jeg ikke bare fjerne
> den ene - så vil X ikke starte, da der åbenbart er registreret at

Det gav problemer for mig engang. Jeg fjernede "Generic Mouse" - både
InputDevice-sektionen og fra ServerLayout. Siden har min mus fungeret
fint.

/Rasmus

Tell them we are not Gods but SysAdmins,
which is the next best thing.

Fra : Preben

Dato : 26-08-03 08:02

> Det gav problemer for mig engang. Jeg fjernede "Generic Mouse" - både
> InputDevice-sektionen og fra ServerLayout. Siden har min mus fungeret
> fint.

Ahh

Havde ikke lige set der stod en ServerLayout section i bunden af
config-filen!

Takker... Mangler lige at slette en linie!

Mvh / Preben