Grimme fonte i både KDE og GNOME
Fra : Preben

Dato : 25-08-03 22:12

Hej

Jeg har under inst. af KDE3.1.3 sagt ja til at have en LCD-skærm,
hvilket jeg har, men kan det have indflydelse på at fontene er ekstremt
grimme i både Gnome 2.2 og KDE 3.1.3.

Det går også udover mozilla? Hvordan får jeg pænere fonte?

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 25-08-03 22:17

Preben skrev:

> Hvordan får jeg pænere fonte?

Prøv font de-uglification howto'en:

   <http://en.tldp.org/HOWTO/FDU/>

// Klaus

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 25-08-03 22:31

Preben <64bit@mailme.dk> writes:

> [...]
> ekstremt grimme i både Gnome 2.2 og KDE 3.1.3.
>
> Det går også udover mozilla? Hvordan får jeg pænere fonte?

Er opløsningen sat rigtigt?

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Preben

Dato : 26-08-03 07:59

> Er opløsningen sat rigtigt?

Selvfølgelig er den det! 1280x1024 på Samsung SyncMaster 172T!

Mvh / Preben

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 26-08-03 13:32

> Selvfølgelig er den det! 1280x1024 på Samsung SyncMaster 172T!

Just checking... Hvis der er noget der *virkelig* ser herrens ud så er
det når skærm og driver ikke er enige om hvor mange pixels der er.
(xdpyinfo *er* enig, ikke?)

Fra : Martin Andersen

Dato : 25-08-03 23:30

Preben wrote:

> [...]
> grimme i både Gnome 2.2 og KDE 3.1.3.
>
> Det går også udover mozilla? Hvordan får jeg pænere fonte?

Har du sat sub-pixel rendering til ?
"
Suffice to say that, if you're using a laptop or other LCD screen, then
sub-pixel rendering will greatly improve your screen's readability,
especially at small font sizes."

http://jmason.org/howto/subpixel.html

Hvilken Linux distro bruger du ?

Martin.

Fra : Preben

Dato : 26-08-03 07:58

Jeg kører en debian woody (glemte jeg lige at sige) og jeg valgte at
bruge xtt eller xft - hvad det nu hedder - til mozilla også!
Det kan være jeg bør slå det fra, for fontene i mozilla er enormt store?
Hvordan gøres det?

> Har du sat sub-pixel rendering til ?

Øhh?? Det skal debian have gjort selv så!

Debian (woody 3.0r1)

/Preben