hjælp til E-smith webserver
Fra : Michael Petersen

Dato : 25-08-03 10:23

Hej gruppe

Jeg er ved at lave en webserver og valget er faldet på E-smith 5.6

Jeg er dog temmelig ny til det her med linux og webserver. Findes der noget
sted hvor man kan få hjælp til opsætning af en E-smith step-by-step ?

jeg skal til at starte med køre et enkelt domæne med et antal virtual
domains. separat ftp adgang for hver enkelt virtual domain.
Desuden skal det køre php+Mysql (evt med phpmyadmin til mysql)

indtil videre er det lykkedes mig at få oprettet hoveddomænet og alle
virtual domains peger på det og jeg har endnu ikke fået adgang via FTP.

Vil nu sætte mig og læse manualen + en del how-to's igennem men hvis nogen
kender et godt sted for begyndere om E-smith ville jeg være glad

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 25-08-03 21:02

Michael Petersen wrote:
> [...]
>
> Vil nu sætte mig og læse manualen + en del how-to's igennem men hvis
> nogen kender et godt sted for begyndere om E-smith ville jeg være glad

http://www.contribs.org/

og i forumet på www.e-smith.org

de steder har jeg fundet alt hvad jeg ved om e-smith.. sådan ca.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 25-08-03 21:49

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Lav en bruger for hvert domæne, og find den util på contribs der lader
dig ændre ftp root for den enkelte bruger.

kik din server-manager igennem, se efter remote access og FTP.

Hygge
Søren

Fra : MCP_DK

Dato : 25-08-03 22:57

"Søren Steinmetz" <steine@reopos.dk> skrev i

> [...]
> alle
>
> kik din server-manager igennem, se efter remote access og FTP.

Hej Søren

tak for info. Er det sikkert at starte med version 6.0 beta 3 eller
skal jeg stadig holde mig til version 5.6. Jeg er jo newbie på begge
så det er mere om beta 3 er stabil og sikker nok.

--
Michael Petersen

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Are you going to Roskilde Festival? Visit here first
http://mcp.amok.dk

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 25-08-03 23:20

"MCP_DK" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> tak for info. Er det sikkert at starte med version 6.0 beta 3 eller
> skal jeg stadig holde mig til version 5.6. Jeg er jo newbie på begge
> så det er mere om beta 3 er stabil og sikker nok.

Jeg synes du skal starte med 5.6, er stødt på lidt problemer bl.a.
omkring virtual domains i 6.0B3

Vent med at skifte til 6.0 til den kommer i en final release.
Der er bl.a. ændret ved server-manager,
så flere af de gamle utils fra contrib skal ændres lidt før de virker.

Hygge
Søren

Fra : MCP_DK

Dato : 25-08-03 23:59

> [...]
> Der er bl.a. ændret ved server-manager,
> så flere af de gamle utils fra contrib skal ændres lidt før de

tak for info

Forresten har jeg problemer med at logge på forum på www.e-smith.org
Den bliver ved med at afvise mit login/password selv om jeg endda
har fået det tilsendt til min email igen for at være sikker på det
er rigtig. Er der et hemmeligt trick man skal kende ?

--
Michael Petersen

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 26-08-03 00:58

> [...]
> har fået det tilsendt til min email igen for at være sikker på det
> er rigtig. Er der et hemmeligt trick man skal kende ?

Huh?

Jeg har aldrig logget på det, og hart da skrevet flere indlæg.

hvilket et af dem er det du har problemer med:
Experienced User Forum
Wish List
eller
General discussion

Hygge
Søren

Fra : Michael Petersen

Dato : 26-08-03 08:54

"Søren Steinmetz" <steine@reopos.dk> mumbled something in news:bie7jd
$14f8$1@news.cybercity.dk:

> [...]
>
> Huh?
>
> Jeg har aldrig logget på det, og hart da skrevet flere indlæg.
>
> hvilket et af dem er det du har problemer med:

jeg har problemer med at logge ind på denne side http://www.e-
smith.org/user.php3

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 26-08-03 13:05

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.*remove*dk> skrev i en meddelelse

> jeg har problemer med at logge ind på denne side http://www.e-
> smith.org/user.php3

Aaaahhhhh du vil ind og skrive en kommentar til emnerne på forsiden.
Du behøves ikke at registrere dig for at skrive i deres forum,
kun hvis du vil skrive en kommentar til deres offentliggørelser som
f.eks.
den at de har udgivet B3 af version 6.0

Hvis du vil skrive/læse i deres alm. forum klikker du dig bare ind i
menu'en i venstre side.

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : MCP_DK

Dato : 25-08-03 22:56

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)c.dk> skrev i

> http://www.contribs.org/
>
> og i forumet på www.e-smith.org
>
> de steder har jeg fundet alt hvad jeg ved om e-smith.. sådan ca.

tak for linksne! De ser lovende ud.

--
Michael Petersen