Nvidia drivere ustabile ??
Fra : John

Dato : 24-08-03 10:19

Hej

Jeg har lige i går smidt nyt grafikkort i maskinen.

Et GeForceFX 5200 m.128mb ram fra PalitDaytona.

lspci beskriver det som følger:
01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation: Unknown device 0322
(rev a1)

Efterfølgene har jeg hentet driveren fra nvidia, installeret den og
rettet XFreeconfig efter nvidias foreskrifter. Dvs rettet så den bruger
"nvidia" modulet i stedet for "nv" modulet, samt fjernet GLcore og dri fra
modules sektionen og ladet glx stå tilbage.

Starte X og alt ser fint ud. Arbejder lidt ved maskinen, får naboen på
besøg og går nedenunder. Da jeg 3 timer senere vender tilbage til
maskinen er den død som en sild.
Sort skærm med små røde og grønne prikker, lader mig ikke skifte væk
fra X via ctrl+alt+f1 og er ligeglad med ctrl+alt+del.

I mangel på andre optioner måtte jeg så tage den på powerknappen...

Er det bare noget man skal leve med hvis man bruger nvidias drivere ?

Min hardware er en Epox dual kort med 2*866 P3 512MB kingston ram
Og det famøse graffikkort er som sagt et GeForceFX 5200 m.128mb ram fra
PalitDaytona.

Nogen gode råd og ideer ?

MVH. John Doe - som hedder Brian i det virkelige liv

Fra : John

Dato : 24-08-03 10:32

Skulle måske lige nævne at der er tale om en Redhat 9, med kerne
2.4.20-20.9smp

Fra : Martin Andersen

Dato : 24-08-03 11:11

John wrote:

CUT

Nej, det er ikke noget man bare skal leve med...
Har du en god og stabil strømforsyning til at trække
dit hardware ?

Du kan også prøve at kigge i Nvidia's Linux forum på:

http://www.nvnews.net/vbulletin/forumdisplay.php?s=&forumid=14

Martin.

Fra : Mikael W. Bertelsen

Dato : 24-08-03 12:32

On Sun, 24 Aug 2003 11:19:25 +0200, John wrote:

> Hej
>
> Jeg har lige i går smidt nyt grafikkort i maskinen.

> Er det bare noget man skal leve med hvis man bruger nvidias drivere ?

Som du selv skriver ovenfor, så har du skiftet hardware og installeret
nvidia drivere.
Det er hele to ting, så hvorfor er det lige driveren du klandrer?
Kan det tænkes at være et ustabilt grafikkort eller et
strømforsyningsproblem som Martin tidligere har skrevet?

Grunden til at jeg nævner det er, at jeg nu har kørt med Nvidia drivere i
en rum tid uden form for problemer. Derfor vil jeg betegne Nvidias drivere
som gennemtestede og stabile, men selvfølgelig kan der være en smutter.

My five cents.

/Mikael
--
My mailserver uses TMDA. (http://tmda.net)
Therefore if you mail me you need to reply to my autogenerated message

Fra : Peter Mogensen

Dato : 24-08-03 14:21

John wrote:

> Er det bare noget man skal leve med hvis man bruger nvidias drivere ?

Ikke alle nVidia drivere/kerne-kombinationer er lige vellykkede.

Jeg har lige opgraderet til Mandrake 9.1 og den officielle driver. Nu
oplever jeg nogle trælse total-frysninger ind imellem.

Peter

Fra : Martin Alexander Ham~

Dato : 24-08-03 15:06

On Sun, 24 Aug 2003 15:20:37 +0200, Peter Mogensen wrote:

> Ikke alle nVidia drivere/kerne-kombinationer er lige vellykkede.
>
> Jeg har lige opgraderet til Mandrake 9.1 og den officielle driver. Nu
> oplever jeg nogle trælse total-frysninger ind imellem.

AGP-driveren er årsagen til mange ustabile Linux/Nvidia-systemer. Har du
prøvet både Linux's agpgart og Nvidia's egen AGP-driver?

Martin Alexander Hammer
http://mha.dyndns.dk

Fra : John

Dato : 24-08-03 19:39

> On Sun, 24 Aug 2003 15:20:37 +0200, Peter Mogensen wrote:
*klip*
> AGP-driveren er årsagen til mange ustabile Linux/Nvidia-systemer. Har
> du prøvet både Linux's agpgart og Nvidia's egen AGP-driver?

Hmm.... Jeg havde faktisk ikke sat nogen option på. Nu har jeg så
prøvet option 1 (brug Nvidias egene AGP-driver), hvilket resulterer i
følgende fejl i xfree loggen:

(WW) NVIDIA(0): Failed to verify AGP usage

Skummelt.

PSU er en 350W - og der er kun een disk i systemet så der burde ikke
være problemer i den hensene.

/John