string variabel i form-element.
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 20:49

Hej.
Jeg har en formular, hvor jeg som default value vil indsætte en streng fra
et array, denne streng består af 2 ord, adskilt af mellemrum, i text-boxen
bliver kun skrevet det første ord????

<input name='Vessel/Plant' size=25 type='text' value='project_data[4]'>

Jeg kan redde situationen ved at ændre text elementet til textarea, men det
syntes jeg virker forkert.

Mvh. Leif.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 26-08-03 21:43

"Leif" <?> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver kun skrevet det første ord????
>
> <input name='Vessel/Plant' size=25 type='text' value='project_data[4]'>

Hej Leif,

har du kontrolleret at strengen indeholder begge ord?
ellers skal du måske benytte escape().

Jeg bruger selv noget i stil med
var streng = streng1 + " " + streng2;
document.formular.felt.value = streng;
det virker fint og kan jo bare kaldes lige efter
formen er oprettet.

--
Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 21:50

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:biggnu$m15$1@sunsite.dk...
> "Leif" <?> skrev i en meddelelse
> fra

> Hej Leif,
>
> har du kontrolleret at strengen indeholder begge ord?

Jeps. Strengen indeholder begge ord, jeg kan godt udskrive den i textarea

> [...]
> var streng = streng1 + " " + streng2;
> document.formular.felt.value = streng;
> det virker fint og kan jo bare kaldes lige efter

I dette tilfælde indeholder strengen kun 2 ord, men den kan sagtens risikere
at indeholde flere ord, så problemet bliver ikke helt løst på denne måde.

> --
> Kasper

Mvh. Leif.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 26-08-03 22:06

> Jeps. Strengen indeholder begge ord, jeg kan godt udskrive den i textarea

Ok

> I dette tilfælde indeholder strengen kun 2 ord, men den kan sagtens
risikere
> at indeholde flere ord, så problemet bliver ikke helt løst på denne måde.

Hvordan generer du den pågældende streng?
Hvis den kan indeholde specialtegn skal du huske at bruge unescape() ellers
bliver strengen jo delt.

Det skulle virke uanset hvor mange ord der er i strengen.

--
Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-03 13:30

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:bigi2o$3tm$1@sunsite.dk...

> Ok

> risikere
>
> Hvordan generer du den pågældende streng?

Jeg parser en tekststreng og udtrækker strenge der er adskilt af en
delimiter, og indsætter strengene i et string array.
Den streng der f.eks. giver problemer er "Lars Olsen", uden
anførselstegnene. Så den indeholder ikke ligefrem specialtegn.

> Hvis den kan indeholde specialtegn skal du huske at bruge unescape()
ellers
> bliver strengen jo delt.

Jeg er ikke helt lige med på hvordan jeg bruger denne funktion, er det
f.eks.

streng = unescape(stringarray[0]);

Mvh. Leif.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 27-08-03 17:54

> Jeg er ikke helt lige med på hvordan jeg bruger denne funktion, er det
> f.eks.
>
> streng = unescape(stringarray[0]);

Ja.

--
Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-03 20:26

Tak for forsøget.

Det vil ikke rigtig lade sig gøre, så jeg må vel acceptere, at
tekst-felterne bliver af typen <textarea>

Mvh. Leif.

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:3f4ce235$0$19387$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...