udbyder af asdl
Fra : andy

Dato : 26-08-03 22:19

hej hvad er jeres erfaringer med adsl fra de forskelige udbyder. Det er
fordi at jeg overvejer at skifte, da min linje fra tdc er meget svingene. og
vil høre om der er nogle der er gode og også om der er nogle som mand skal
holde sig fra.

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 27-08-03 08:46

"andy" <brandorff@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> fordi at jeg overvejer at skifte, da min linje fra tdc er meget svingene.

Hvad sagde support da du talte med dem? Hvis linien ikke kører optimalt fra
TDC's side må de jo løse problemet.

/Tobias

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-08-03 09:59

"andy" <brandorff@nypost.dk> wrote in

> [...]
> er fordi at jeg overvejer at skifte, da min linje fra tdc er meget
> svingene. og vil høre om der er nogle der er gode og også om der er

Hvordan svingende?

ADSL hastigheden skulle gerne være konstant. Men de servere du henter fra
kan du ikke regne med leverer en datastrøm til dig der kan følge med din
downstream hastighed. Hvis det er det du mener med svingende, så er det
ganske normalt og ikke et TDC specifikt problem.

Angående en udbyder så er jeg en glad kunde hos Cybercity, og jeg har
tidligere været hos TDC - men skiftede primært for at slippe for
fastnetabonnementet (eller den afgift man skal betale hvis ikke man vil
betale fastnet, som er lige så stor som fastnet). Jeg har aldrig brugt
support hos nogen af dem, men kundeservice er rimelig hurtige og flinke hos
begge.

Flemming

Fra : andy

Dato : 27-08-03 08:33

nogle dage virker forbindelsen og andre dage ikke.
De er nærmest lige glade de svare heller ikke på mine mails.

Fra : Søren Andersen

Dato : 27-08-03 11:00

http://www.lortecybercity.dk :)

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Claus O

Dato : 27-08-03 11:05

"Søren Andersen" <soren@lerskov-andersen.dk> wrote

> http://www.lortecybercity.dk :)

Tror dette link kan slå CC med flere længder:
www.lortetiscali.dk

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 27-08-03 11:27

> "Søren Andersen" <soren@lerskov-andersen.dk> wrote

> Tror dette link kan slå CC med flere længder:
> www.lortetiscali.dk

Tjaa, eller www.fucktdc.dk

Ingen af siderne kan tages ret seriøst hvis du spørger mig....

/Tobias

Fra : Søren Andersen

Dato : 28-08-03 00:49

> Ingen af siderne kan tages ret seriøst hvis du spørger mig....
>
> /Tobias

Jeg kan ikke udtale mig om de andre sider Tobias, men lortecybercity.dk er
bestemt alvorligt ment.
Mon ikke også det er derfor, de bliver hetzet af CC medarbejdere, ejeren
ikke længere kan få support på sin linie og har modtaget trussels
opringninger fra CC's advokat ?

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 28-08-03 08:07

"Søren Andersen" <soren@lerskov-andersen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke udtale mig om de andre sider Tobias, men lortecybercity.dk er
> bestemt alvorligt ment.

ok

> har modtaget trussels opringninger fra CC's advokat ?

Er det nu så underligt?

/Tobias

Fra : Reno Raines

Dato : 28-08-03 13:30

Hmm... gad vide hvornår nogen opretter www.fucktele2.dk eller
www.lortetele2.dk .. det er ihvertfald på sin plads...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-03 15:31

"Reno Raines" <No@Spam.Here.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm... gad vide hvornår nogen opretter www.fucktele2.dk eller
> www.lortetele2.dk .. det er ihvertfald på sin plads...

Det kræver jo en kritisk masse af kunder, før der er nogen der opfylder alle
5 kriterier:

Utilfreds nok til at have noget at sige
Intelligent nok til at kunne lave en sådan side
Barnlig nok til at ville gøre det
Naiv nok til at tro det hjælper
Gammel nok til ikke at skulle spørge mor om lov

Man kunne sikkert regne på nogle koincidensintervaller hvis man gad...

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 30-08-03 13:23

> [...]
> Barnlig nok til at ville gøre det
> Naiv nok til at tro det hjælper
> Gammel nok til ikke at skulle spørge mor om lov

Hvem sagde "højrøvet"?

> --
> Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC

Nicolai

Fra : Søren Andersen

Dato : 30-08-03 23:30

> Hvem sagde "højrøvet"?

Hov Hov det var barnligt og det er naivt at tro at det hjælper at skrive
det!!!! Og har du spurgt din mor om lov ????

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 27-08-03 12:27

[...]
:
:

Jeg har erfaringer med Tiscali og Cybercity ADSL. Og du bør for alt i verden
undgå Tiscali, de har nok jordens ringeste kundeservice og det lugter langt
væk af at de ikke har styr på en skid. Har selv haft kæmpe problemer da jeg
for længe siden skulle opsige mit Tiscali abb. Ekstra regninger osv. Det
samme har en af mine venner oplevet, desuden er det min opfattelse at mange
der poster her i gruppen har samme erfaring.
Som du måske har læst i denne gruppe også, så er Tele2ADSL vist heller ikke
særligt godt, men jeg har ikke personlige ADSL erfaringer med dem.

Jeg har Cybercity i over 3 år nu og har ikke meget kritik af dem, har aldrig
fået en forkert regning. Deres forbindelse virker rigtig stabil og hurtig og
det eneste nedbrud jeg har haft skyldes en centralfejl hos TDC.
Deres kundeservice har lille ventetid og de virker også kompetente.

Til gengæld ligger til vist 50 kr højere end de fleste andre pr. md.

/Benjamin

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-08-03 20:24

Hej Benjamin Blangstrup, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> kundeservice og det lugter langt væk af at de ikke har styr på en
> skid. Har selv haft kæmpe problemer da jeg for længe siden skulle
[...]
> Jeg har Cybercity i over 3 år nu og har ikke meget kritik af dem

Ren nysgerrighed:
Du havde Tiscalis (dvs. dengang World Onlines) ADSL, opsagde den for
over 3 år siden og skiftede til Cybercitys?

Jeg må nødvendigvis have forstået det forkert.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 28-08-03 08:08

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
[...]
: [...]
[...]

Jeg ved ikke hvad du har forstået forkert, men det er korrekt at jeg engang
har haft Tiscali/Worldonline, og derefter skiftede til Cybercity. Det er dog
ikke utænkeligt at min tidsfornemmelse kan være en anelse forkert.

/Benjamin

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-08-03 10:21

> [...]

> jeg engang har haft Tiscali/Worldonline, og derefter skiftede til
> Cybercity. Det er dog ikke utænkeligt at min tidsfornemmelse kan

Jo, det var det med tiden, jeg ikke kunne få til at hænge sammen.
ADSL til menneskepris (faktisk ren dumpingpris) kom hos begge ISP'er
(samt TDC) i maj 2000. Den første kom formentlig reelt op at køre i
juni, og så er der det der med 6 måneders bindingsperiode.

Inden maj 2000 havde World Online ganske vist ADSL. Men dels havde de
det kun i et meget lille område, dels var priserne _meget_ anderledes.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : DaneX

Dato : 27-08-03 13:11

> [...]
og
> vil høre om der er nogle der er gode og også om der er nogle som mand skal

Jeg har ADSL fra CyberCity og har ingen problemer med dem.

I 2000 havde jeg ProAccess (Erhvervs ADSL) fra TDC og det var jeg bestemt
ikke videre tilfreds med.

Jeg startede ud med en 512/512 linie med Router fra CyberCity, men fik i
juni konverteret til en 2048/512 linie til samme pris som den tidligere
linie efter jeg ringede til CC og sagde at jeg ville opsige min linie hos
dem til fordel for Tele2 grundet priserne.
Efter en lille snak fik jeg så tilbudt en opgradering til 2 mbit'en til
samme pris. Jeg blev selvfølgelig glad, da jeg gerne ville blive hos CC.
Jeg fandt så senere ud af at det allerede var noget som blev tilbudt alle
som ringede derind.
1 mbit til 495,- og 2 mbit til 595,-.

Officielt er det ikke det der står på deres hjemmeside. Men har du CC, så
bare ring ind til deres kundeservice hvis du vil gøre brug af et af de to
tilbud.

Routeren som du får med hos CC kan du selv konfigurere som det passer dig i
modsætning til TDC, hvor du skal betale en enorm sum penge (950,- var det
dengang jeg havde PA) for 1 minuts arbejde af en TDC tekniker, hvis du skal
have åbnet for en port.

Der har været nogle få nedbrud i linien men det har været meget korte - på 1
minut og sådan. Ellers har jeg ikke rigtig oplevet nogen problemer.
Hastighedsmæssigt lever min 2 mbit linie op til det den skal - det gælder
også upstreamen.

Jeg kan ikke forestille mig at skifte fra CC nogensinde.

/DaneX

P.S.: Nej jeg er ikke ansat hos CC

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 27-08-03 13:14

"DaneX" <not@chance.com> writes:

>du skal betale en enorm sum penge (950,- var det dengang jeg havde
>PA) for 1 minuts arbejde af en TDC tekniker, hvis du skal have
>åbnet for en port.

....i deres router.

For det halve kan du købe din egen router, som du kan ændre i så
tosset, du vil. Eller du kan sætte din pc direkte på modemet,
hvis du kun har én pc.

Det forudsætter naturligvis, at der er tale om en Ethernet-
baseret BB|Professionel, som ProAccess hedder i dag.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-08-03 20:17

Hej Klaus Ellegaard, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
>
> Det forudsætter naturligvis, at der er tale om en Ethernet-
> baseret BB|Professionel, som ProAccess hedder i dag.

Kan man ikke også blot smække en (hjemmekøbt) router bag modemmet på
deres aktuelle standard-ADSL?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-08-03 20:26

> Kan man ikke også blot smække en (hjemmekøbt) router bag modemmet på
> deres aktuelle standard-ADSL?

Jo, routeren skal bare kunne snakke ethernet og understøtte DHCP (el.
PPPoE)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-08-03 20:45

Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i

Yeps, jeg mente det nok.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-08-03 08:43

"DaneX" <not@chance.com> wrote in news:bii756$2dmm$1@news.cybercity.dk:

> Jeg fandt så senere ud af at det allerede var noget som blev tilbudt alle
> som ringede derind.
> 1 mbit til 495,- og 2 mbit til 595,-.

Det kan jeg så afkræfte - jeg kender to som blev spist af med 2 eller 6
måneder til ovenstående pris. Og de havde begge været CC kunde i >2år og
betalt til tiden hver gang - den ene havde en 1M/512 linje i forvejen, og
den anden havde 960/128. Og de ringede begge ind.

Så nej, CC behandler ikke alle ens når de kommer med de "tilbud", og det er
det eneste kritikpunkt jeg har af dem.

Jeg selv var helt ny CC kunde, da CC's "Tele2-tilbud" kom, så jeg forstod
egentlig godt at jeg ikke kunne få tilbudet. Men at en person der gennem
mere end 2 år havde haft +1Mbit linje hos CC og altid havde betalt sine
regninger til tiden ikke kunne få det. Det synes jeg var ret dårligt - især
når man læser om alle de andre der har fået det til de 595 permanent.

Flemming

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-08-03 09:26

> Så nej, CC behandler ikke alle ens når de kommer med de "tilbud", og det
er
> det eneste kritikpunkt jeg har af dem.

Der er pænt mange næringsdrivende der ikke behandler alle kunder ens.
Det er sandsynligvis snarere reglen end undtagelsen.

Fra : John Sahl

Dato : 29-08-03 11:07

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:
> Der er pænt mange næringsdrivende der ikke behandler alle kunder ens.
> Det er sandsynligvis snarere reglen end undtagelsen.

Ja, jeg kan slet ikke se at det skulle være et problem.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : John Sahl

Dato : 29-08-03 11:09

John Sahl <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

> Ja, jeg kan slet ikke se at det skulle være et problem.

Men faktisk kommer jeg da lige i tanke om hvor jeg sidst har
hørt brok over den slags. Det var i børnehaven hvor der var
en der fik 1 kiks mere end de andre.

Fra : Claus O

Dato : 31-08-03 10:08

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote

> Men faktisk kommer jeg da lige i tanke om hvor jeg sidst har
> hørt brok over den slags. Det var i børnehaven hvor der var
> en der fik 1 kiks mere end de andre.

Og grunden til du åbenbart husker det så godt må være det kun
er mindre end et år siden du hørte det......
Sikke da noget bavl mand! og ligeså her fra.

Fra : John Sahl

Dato : 31-08-03 20:05

Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:
> Og grunden til du åbenbart husker det så godt må være det kun
> er mindre end et år siden du hørte det......
> Sikke da noget bavl mand! og ligeså her fra.

Nåh, der kom du på banen, Claus O, barnet man ikke kan nå.

EOD fra min side. FUT til dk.snak.mudderkastning

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-08-03 11:29

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in

> Ja, jeg kan slet ikke se at det skulle være et problem.

Jeg siger ikke at det er et problem, jeg siger heller ikke at de ikke må
gøre det.

Jeg synes bare at det virker sjovt at alle der har ringet ind og brokket
sig til konsulet x og y har fået permanent BB på 2M/512 til de 595,-.

Dem der har talt med andre konsulenter har max. fået 6 måneder (jeg har kun
8 CC kunder jeg kender at sammenligne med, og 9 fra diverse forums) - at
det så måske er konsulent X og Y der er lige lovlig gavmilde, eller de
øvrige der er lidt for strikse ved jeg ikke - men hvis vi skal blive i
børnehavemetaforen, så får sådan en service da bare alle til at spørge mor
i stedet for far, for far siger nej.

Flemming

Fra : Claus O

Dato : 31-08-03 10:09

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote

> Ja, jeg kan slet ikke se at det skulle være et problem.

Nej, men du mangler også den halve hjerne...........

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-08-03 23:30

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nej, men du mangler også den halve hjerne...........

Hvorfor går du efter manden istedet for at argumentere for dit
synspunkt?

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 27-08-03 16:01

andy wrote:
> [...]
> vil høre om der er nogle der er gode og også om der er nogle som mand skal

Jeg har godt nok selv bestilt Tele2 (har TDC pt), men det er primært
pga. prisen og TDC's politik omkring deres newsserver (jeg kan købe en
newsserver for det jeg sparer og endda have penge tilovers). Men selvom
jeg ikke er fan af TDC, må jeg sige til deres forsvar, at deres
forbindelse har været meget stabil og deres kundeservice er hurtig og
generelt meget kompetent. Jeg vil derfor tage kontakt til deres
kundeservice og fortælle at nu er der problemer, og du ikke kan komme på
nettet.

Hvad har du prøet når det ikke virker ? er forbindelsen helt væk eller
går det langsomt. Har du flere computere - og er der ingen som virker ?
Slukker du dit modem/router om natten ?

Teknisk tror jeg at TDC er blandt de bedre.

Jørn

Fra : andy

Dato : 27-08-03 16:20

Er der nogle af jer der har erfaringer med Sonofon, da jeg har fået et
tilbud fra dem, men der opkobles via en paribol? er det stabilt?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-08-03 08:45

> Er der nogle af jer der har erfaringer med Sonofon, da jeg har fået et
> tilbud fra dem, men der opkobles via en paribol? er det stabilt?

Sonofon FWA brugerne finder du over i dk.edb.internet.udbydere - tror ikke
du skal regne med at få svar fra dem i denne gruppe.

Men som svar på dit spørgsmål, af hvad jeg har hørt, så er det stabilt.

Flemming

Fra : andy

Dato : 28-08-03 01:18

Hvis der er blandt de bedste i teknik så ser det slemt ud, da mange ikke
alle der sider ved hotline ikke ved mere om PCer end de fleste selvlærte
gør, men deres tekniker er meget gode, men der er ca en uges ventetid på at
de kan ringe til mig. Det er lige lang tid nok når mand ser hvad priser der
er på at have adsl.

Der er flere aspekter i det, for det førdste disconektede min rugther tit ca
1 gang i timen, men nu kan jeg ikke få forbindelse med den. så jeg har mådte
gøre så jeg kun har 1 pc på forbindelsen og det køre nogenlunde. nu bliver
jeg kun smidt af ca 1 gang om dagen. en klar forbedring.
og ja jeg har 2 PCer på nettet den enne køre xp og den anden køre linux, og
så har jeg en http server. og det har irket fint i starten for alle 3 PCer.
det er kun det sidste 6 md det har været gal, og de sidste 2 har det været
et ren held hvis det virkede.