Åbning af port 21 på en Speedstream 5781 r~
Fra : Skirk

Dato : 24-08-03 17:46

Hej

Der må der være en måde så jeg kan få ftp til at køre på den uden at købe en
anden men hvordan ?

MVH

Skirk

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-03 17:58

"Skirk" <eg@ef.com> wrote in message
> Hej
>
> Der må der være en måde så jeg kan få ftp til at køre på den uden at købe
en
> anden men hvordan ?

hvis de er en TDC router skal PC'en med FTP serveren have ip adressen
192.168.1.4

Fra : Skirk

Dato : 24-08-03 18:01

Jamen den har 6 hvordan giver jeg den 4 når der er dhcp på er der ikke et
webinterface hvor man kan konfigurere ligesom en speedstream 2601

Fra : Cubus

Dato : 24-08-03 18:13

"Skirk" <eg@ef.com> skrev

> Jamen den har 6 hvordan giver jeg den 4 når der er dhcp på er der ikke et
> webinterface hvor man kan konfigurere ligesom en speedstream 2601

Du tildeler din ftp-computer en IP-adresse og øvrige oplysninger manuelt
i stedet for som nu hvor den får adressen automatisk fra 5781.

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/tcp_ip_manuel_konfig.php

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Claus O

Dato : 24-08-03 18:02

"Skirk" <eg@ef.com> wrote

> Der må der være en måde så jeg kan få ftp til at køre på den uden at købe en
> anden men hvordan ?

Nu skriver du ikke på hvilken lev. adsl du bruger den, men
såfremt tdc prof. (proaccess tidl) er det da bare 192.168.1.4
du skal sætte dit netkort op til.

Fra : Skirk

Dato : 24-08-03 18:15

Ja selvfølgelig nu virker ftp men :(

Der er ne der skal fxp til mig men den siger data connection refused på hans
og han har prøvet med og uden passiv upload og i min g6 ftp server er blick
fxp ikke slået til er der andet jeg mangler ?

Fra : Skirk

Dato : 24-08-03 18:18

Block fxp mener jeg (de satans tømmermænd :()

Fra : Henrik Larsen

Dato : 24-08-03 20:53

> Block fxp mener jeg (de satans tømmermænd :()

Jeg ved ikke lige hvor den sætning hører til da du ikke quoter på en
forståelig måde. Hvilket du burde, men selvfølgelig ikke behøver. læs evt.
mere på www.usenet.dk .

Men dette er den sætning du skal have fat i...
Min BulletProof FTP server (er det ikke den samme som G6?) har en funktion
som hedder BLock FXP, denne skal vel blot slås fra. Led dine
Options>Advanced igennem.

Mvh.
Henrik

Fra : Hans

Dato : 24-08-03 18:37

Skirk wrote:
> [...]
> på hans og han har prøvet med og uden passiv upload og i min g6 ftp
> server er blick fxp ikke slået til er der andet jeg mangler ?

Hvis det er din g6 som smider ham af, så har det ikke noget med din 5781 at
gøre. Du må kigge i dokumentetaionen til g6.

/ Hans

Fra : Skirk

Dato : 24-08-03 18:37

Han kan komme ind og se hvad jeg har delt men ikke fxp
Data Connection frfused

Fra : Hans

Dato : 24-08-03 18:46

Skirk wrote:
> Han kan komme ind og se hvad jeg har delt men ikke fxp
> Data Connection frfused

Det er stadigvæk g6 som giver den fejlmeddelelse, ikke din router, men hvis
der bliver brugt andre porte end 21 ved fxp så har du et problem da de er
lukkede. Så skal du finde ud af hvilke porte det drejer sig om, og få TDC
til at ændre det for ca. 1000 kr., eller du kan købe egen router hvilket nok
vil være det billigste i længden.

/ Hans

Fra : Skirk

Dato : 24-08-03 20:56

Ja det er det jeg mener men det virker ikke :(

Fra : Claus O

Dato : 24-08-03 21:33

"Skirk" <eg@ef.com> wrote

> Ja det er det jeg mener men det virker ikke :(

Før du skriver sådan burde du lære at quote "lidt",
læs mere på www.usenet.dk