Att FalconMan©!!! Hjælp.....
Fra : ArJo

Dato : 26-08-03 11:40

Hej FalconMan©

Så kom pakken, men er sgu ikke helt sikker på de har sent det rigtige.

Står der IC7-G Max2 Advance på din æske??? Her står der kun IC7-G

Hvori ligger forskellen på et IC7-G og et IC7-G Max2 Advance egentlig???
Hvad jeg kunne finde frem til, så er forskellen "kun" GigaLan og 4 Seriel
ATA istedet for 2
Ja, og lige det faktum at prisen for et IC7-G er små 400,- lavere end det
andet....og jeg har betalt den dyre pris

mvh
ArJo

Fra : ArJo

Dato : 26-08-03 11:46

'ArJo' havde følgende at sige :

> [...]
> Ja, og lige det faktum at prisen for et IC7-G er små 400,- lavere end det
> andet....og jeg har betalt den dyre pris

På selve den brædt jeg har modtaget står der også kun IC7-G. Hvordan
spotter jeg forskellen, da jeg ikke vil begynde at pakke alt for meget ud
inden jeg så vil returnere det

Fra : ArJo

Dato : 26-08-03 12:30

Ved ikke om jeg har løst det selv, men jeg tror det er tale om
navneforvirring.
På EDBPrisliste står den opført disse 3 boards i IC7 serien :
IC7, IC7-G og IC7-G Max2 Advance

De to første kan jeg godt finde på Abit's side, men ikke det sidste.

Er IC7-G og IC7-G Max2 Advance ikke et og samme kort eller hur?? Eller
hvad er forskellen

mvh
ArJo

Fra : Jan Holbo Rasmussen

Dato : 26-08-03 12:57

> [...]
egentlig???
> Hvad jeg kunne finde frem til, så er forskellen "kun" GigaLan og 4

Ifølge manualen på IC7-G er der GigaBit ethernet og 4 SATA porte. SATA
1&2 sidder ved IDE stikkene og SATA 3&4 sidder i samme hjørne, blot på
den anden kant, ved siden af FPIO1 headeren og lige under den ekstra
SATA-controller (der står muligvis IC7-G på den vha et klistermærke).

Jan H Rasmussen

Fra : "FalconMan©

Dato : 28-08-03 09:48

"ArJo" <not@to.know> skrev i en meddelelse
[...]

Hej igen...

Ja, ja, her er jeg jo så igen....

Når du har betalt den høje pris for boardet, så er det et IC7-G Max II.
Forskellen ligger i at du får både GIGA-LAN og 5.1 lydkort samt noget RAID
over SATA. Jeg bruger hverken SATA el. RAID og for den sags skyld heller
ikke "lydkortet" ombord men har istedet valgt at få et "ægte" lydkort fra
Creative på brættet. Ikke fordi lyden som sådan ikke var/er god nok men -
lydkvaliteten vil altid være en "smule" bedre med et rigtigt lydkort.

Umiddelbart vil jeg mene at både IC7-G og IC7-G Max II - brættet er et og
samme bræt, men forskellen er at der er påsat flere komponenter på det lidt
dyrere kort og derfor kunne man på den måde godt foranlediges til at tro at
man så har fået det billigere kort.

Det eneste jeg som sådan var "utilfreds" med da jeg åbnede æsken var de IDE
runde kabler som fulgte med, de var sq alt for korte og tjener nu som
støv-samlere ned i æsken. Da jeg har mit "udstyr" i et Chieftec fulltower
Dragon kabinet, måtte jeg fluks have et par længere runde kabler i. Jeg har
dog fremtidige planner om at "udskifte" mine diske med SATA - når der senere
i livet bliver "behov" for det.

Jeg mener selv at man roligt kan inverstere i de noget dyrere kort da man jo
aldrig kan vide på forhånd hvad man senere hen vil med det, her tænker jeg
på SATA, RAID og alle de mange USB porte man får med ombord.

Godt er det dog på dette fantastiske bræt, at der sidder en chip blæser og
ikke bare en pasiv køler, det ser man jo ikke hos ASUS (skod kort!) *GGG*

Jeg håber at du vil blive lige så glad for dette bræt som jeg og mange andre
er det. Ingen tvivl om at du har fået dig et fantastisk godt OC kort, klippe
stabilt med mange fremtids muligheder.

Mvh.

John