Biosopdatering og processor.....
Fra : Jahrboy

Dato : 24-08-03 19:34

hej!.

Jeg har lige et par (måske) dumme spørgsmål her!.....Jeg er ny på dette
område og er nysgerrig!.
Hvad er meningen med, at man kan opdatere sine bios fra eks. Asus?..og hvad
gør denne opdatering?....og hvordan gør man osv osv?...er der en der vil
bøje det i neon for mig inden jeg evt. forsøger?....sidste spørgsmål, hvor
kan man se hvilke processor hastigheder osv mit bundkort kan køre
med?....har kigget hos Asus.com og i instr. bogen osv osv uden held!...
Jeg har Asus A7S333 bundkort, Athlon XP 2000+ processor.

På forhånd tak!
Jan

Fra : JK

Dato : 24-08-03 21:25

On Sun, 24 Aug 2003 20:33:32 +0200, "Jahrboy" <jahrboy@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>med?....har kigget hos Asus.com og i instr. bogen osv osv uden held!...
>Jeg har Asus A7S333 bundkort, Athlon XP 2000+ processor.

Det er simpelt at finde hos asus hvad max cpu er for a7s333:

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

query by motherboard

Så kan man se, at du skal holde dig til fsb266 cpu'er. Barton er sådan
set ikke understøttet ifølge asus.

Så du kan komme op på 2400+ eller 2600+ hvis det er en fsb266 type,
den fås som både fsb266 og fsb333.

Men bundkortet supporter DDR333 ram, altså at ram kører fsb166, men
det er ikke godt at køre ram asynkront med en AMD cpu.

Manualen opdateres sjældent m.h.t. udviklingen. Den skrives, når
første version udkommer.

Meningen med at opdatere bios er at få understøttelse af større
harddiske og cpu'er, som hele tiden vokser.

En regel om bios opdateringer er vendingen: if it ain't broken don't
fix it.

Hermed menes, at har man ingen problemer, så lad være med at opdatere
bios, for der er en risiko for, at det kan gå galt. man kan stå med et
dødt bundkort bagefter.

Man skal vide, hvordan man gør.

Man kan flashe bios fra DOS. Man skal vide om det er en AMI eller
Award bios og bruge det rigtige program.

Man kan også bruge et windows program, asus update. Hvis man gør det,
bør man altid bruge nyeste version af asus update, for ellers kan der
ske ulykker.
http://www.asus.com.tw/support/download/download.aspx

hilsen

John

Fra : Jahrboy

Dato : 25-08-03 19:19

"JK" <johnknuhtsen@REMOVEmail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Man kan også bruge et windows program, asus update. Hvis man gør det,
> bør man altid bruge nyeste version af asus update, for ellers kan der

Hej igen!.
Tak for hjælpen...... der var gode informationer på Asus.com!.
Jan