Canon Scanner
Fra : BorreBoy

Dato : 25-08-03 09:48

Hejsa.

Jeg overvejer at købe en Canon scanner.
Jeg har kig på CanoScan 3000 eller CanoScan LiDE 30.

Er der nogen, der ved, hvilken der er den nyeste? Og hvilken der er
hurtigst?

Canon skriver at 3000'eren kører USB 2.0 High-speed, som iflg. dem er 4
gange hurtigere end alm. USB, og 30'eren kører Full-speed, som er 40 gange
hurtigere...
Er det ikke High-speed, der er hurtigst? Det er jeg da ret sikker på.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Peter_Gimm

Dato : 27-08-03 09:17

"BorreBoy" skrev d. 25-08-03 09:48 dette indlæg :
> [...]
gange
> hurtigere...
> Er det ikke High-speed, der er hurtigst? Det er jeg da ret sikker på.

3000'eren er ikke en "ægte" USB 2.0 -men en USB med support for
High-Speed. Lide scannerne er desværre ikke CCD scannere, men de noget
billigere CIS scannere.
USB1 kører med max 12Mbps
USB High-Speed 40Mbps
USB2 kører med max 480Mbps
Dette er de teoretiske max hastigheder, og du vil hurtigt opleve at de
ikke lever op til dette. Efter min ringe mening er der kun 2 ok scannere
fra Canon. 8000'eren og 9900'eren.

Vil anbefale dig at kigge på Epson eller Microteks scannere, hvis du
skal have kvalitet billigt

http://www.kandu.dk/