Order By i Mysql
Fra : Jesper Hansen

Dato : 25-08-03 13:38

Hejsa

Jeg henter navne ud fra entabel således:

SELECT * FROM table ORDER BY fornavn DESC;

Men kan man sortere først efter Fornavn og derefter efter Efternavn ?

Har prøvet med

SELECT * FROM table ORDER BY name AND efternavn DESC;

men det virker ikke..

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 25-08-03 13:58

"Jesper Hansen" <sebulba_@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har prøvet med
> SELECT * FROM table ORDER BY name AND efternavn DESC;

SELECT * FROM table ORDER BY name, efternavn DESC

/Michael.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-08-03 14:19

Michael Alø-Nielsen skrev:

> SELECT * FROM table ORDER BY name, efternavn DESC

Eller

   SELECT * FROM table ORDER BY fornavn DESC, efternavn DESC

- hvis både fornavn og efternavn skal sorteres i faldende
rækkefølge.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT

Fra : Jesper Hansen

Dato : 25-08-03 15:40

Tak til Jer begge to...

Med venlig hilsen