hmmm... dit spørgsmål høre ikke til her men jeg prøver alligevel.
Personligt er jeg træt af at programmer stopper min genstart. Når jeg
slukker min computer vil jeg ha at den skal slukke og ikke spørge om jeg vi
gemme mine ændringer i Word eller om jeg vil ha at IncrediMail skal stoppe
med at sende og modtage nu hvor den lige var så godt i gang (baaah)
Jeg slukker tit computeren når jeg er på vej ud af døren og jeg når sjældent
at se skærmen gå i sort så derfor skal den slukke hver gang - hvilket den
også gør.
På mit skrivebord har jeg placeret en genvej til
shutdown -f -r -t 001 for at genstarte efter et sekund
shutdown -f -s -t 001 for at slukke efter et sekund
shutdown -a for at aborte overstående
-f = force -.alt bliver tvunget til at lukke uanset hvad
-r = restart
-s = shutdown
-t [###] = tid i sekunder
evt -m \\[netværkcomputers navn i LAN] = udføre -r eller -s på en
LAN-computer (læs mere herom i hjælp da der serlvfølgelig er restriktioner)
-a = for at aborte en -r eller en -s
Jeg ved ikke om du kan bruge det til at force Explore til at lukke ned men
prøv alligevel - jeg har brugt de tre genveje siden jeg fandt
shutdown-kommandoen for et år siden, og bruger aldrig den normale nedlukning
mere.
Overstående skulle være bagudkompatibelt til Windows 2000 så vidt jeg
husker...
Hilsen fra Peter
"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> wrote in message
news:3f486fc1$0$247$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Kim wrote:
> > Jeg har nu flere gange observeret at programmet explorer.exe
> > " hænger " dvs vil ikke lukke, når jeg skal genstarte eller lukke
> > min pc. Det samme med stifinder der efter nogen tid pludselig
> > siger": Programmet svarer ikke ". Nogen der kender disse
> > symtomer og evt en løsning dertil ?
>
> Skaf dig en god Windows
> Eller hvis du ikke beskæftiger dig med det umulige, må du bare
> reinstallere maskinen.
> Desuden hører spørgsmålet nok, efter min mening, mere hjemme i
> windows-gruppen.
>
> > Eller kan det være noget hardware der er ved at gå sig en tur ?
>
> Sandsynligvis ikke.
>
> > Min pc'er har kørt uden problemer i flere år, og alle programmer
> > incl. mit Kaspersky's antivirus skal startes manuelt.
>
> Som skrevet: reinstallation.
>
> <KLIP hardware>
>
> --
> Mvh. / Best regards,
> Steen Suder <
http://www.suder.dk/>
> ICQ UIN 4133803
>