programmerne " hænger " ?
Fra : Kim

Dato : 23-08-03 21:56

Jeg har nu flere gange observeret at programmet explorer.exe
" hænger " dvs vil ikke lukke, når jeg skal genstarte eller lukke
min pc. Det samme med stifinder der efter nogen tid pludselig
siger": Programmet svarer ikke ". Nogen der kender disse
symtomer og evt en løsning dertil ?

Eller kan det være noget hardware der er ved at gå sig en tur ?

Min pc'er har kørt uden problemer i flere år, og alle programmer
incl. mit Kaspersky's antivirus skal startes manuelt.
Mit System:
Win XP Pro + SP1 + alle opdateringer.
Ecs K7S5A sis 735
AMD Athlon XP 1900+ Palomino
Køler Titan TTC-D5TBA m/Føler >1,5
2 * 256 Mb DDR ram pc2100
Sapphire ATI Radeon 9500 Pro, 128MB DDR-ram
1 * 40 + 1 * 80 Seagate Barracuda IV 7200 rpm
Creative SoundBlaster Audigy Player
Memorex Brænder 24*10*40
Asus CD rom drev 40xMax
Mvh Kim

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-08-03 08:57

Kim wrote:
> [...]
> min pc. Det samme med stifinder der efter nogen tid pludselig
> siger": Programmet svarer ikke ". Nogen der kender disse

Skaf dig en god Windows
Eller hvis du ikke beskæftiger dig med det umulige, må du bare
reinstallere maskinen.
Desuden hører spørgsmålet nok, efter min mening, mere hjemme i
windows-gruppen.

> Eller kan det være noget hardware der er ved at gå sig en tur ?

Sandsynligvis ikke.

> Min pc'er har kørt uden problemer i flere år, og alle programmer
> incl. mit Kaspersky's antivirus skal startes manuelt.

Som skrevet: reinstallation.

<KLIP hardware>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Kim

Dato : 24-08-03 16:23

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev
> Skaf dig en god Windows

Ikke forstået ?
Mener du at XP Pro ikke er god nok ?

> Eller hvis du ikke beskæftiger dig med det umulige, må du bare
> reinstallere maskinen.

Reinstallere maskinen ?
Mener du ikke reinstallere operativ systemet ?
Jeg har nemlig 1 gang prøvet at reinstallere XP uden at det hjalp.

> Desuden hører spørgsmålet nok, efter min mening, mere hjemme i
> windows-gruppen.

Jeg prøver også her.

> Sandsynligvis ikke.

Det håber jeg heller ikke.

Mvh Kim

Fra : Peter Hansen

Dato : 25-08-03 10:55

hmmm... dit spørgsmål høre ikke til her men jeg prøver alligevel.
Personligt er jeg træt af at programmer stopper min genstart. Når jeg
slukker min computer vil jeg ha at den skal slukke og ikke spørge om jeg vi
gemme mine ændringer i Word eller om jeg vil ha at IncrediMail skal stoppe
med at sende og modtage nu hvor den lige var så godt i gang (baaah)
Jeg slukker tit computeren når jeg er på vej ud af døren og jeg når sjældent
at se skærmen gå i sort så derfor skal den slukke hver gang - hvilket den
også gør.

På mit skrivebord har jeg placeret en genvej til
shutdown -f -r -t 001 for at genstarte efter et sekund
shutdown -f -s -t 001 for at slukke efter et sekund
shutdown -a for at aborte overstående

-f = force -.alt bliver tvunget til at lukke uanset hvad
-r = restart
-s = shutdown
-t [###] = tid i sekunder
evt -m \\[netværkcomputers navn i LAN] = udføre -r eller -s på en
LAN-computer (læs mere herom i hjælp da der serlvfølgelig er restriktioner)
-a = for at aborte en -r eller en -s

Jeg ved ikke om du kan bruge det til at force Explore til at lukke ned men
prøv alligevel - jeg har brugt de tre genveje siden jeg fandt
shutdown-kommandoen for et år siden, og bruger aldrig den normale nedlukning
mere.
Overstående skulle være bagudkompatibelt til Windows 2000 så vidt jeg
husker...

Hilsen fra Peter

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 24-08-03 19:35

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min pc. Det samme med stifinder der efter nogen tid pludselig
> siger": Programmet svarer ikke ". Nogen der kender disse

Må jeg støtte Steen, få fat på Windows 2000.

> Eller kan det være noget hardware der er ved at gå sig en tur ?

Næppe

Det er ikke nok at geninstallere styresystemet, men du ville løse problemet
ved at geninstallere alt.
Formater disken, installer Windows igen samt alle programmer.

De symptomer er typiske for en maskine der har kørt i lang tid, og haft
diverse småprogrammer inde og ude.
Hver gang du installerer et eller andet, eller opgraderer en driver, bliver
der lidt snavs hængende.
Det er min erfaring at maskiner der bruges til mere end kontor-ting skal
reinstalleres en gang årligt, mens en kontor-pc holder 2.

Men hvis du skal prøve de lette løsninger først, så sørg for at have ryddet
op på maskinen, slet alle midlertidige filer, fjern programmer du aldrig
bruger og kør scandisk og defragmentering på harddisken.

Nu har du jo 2 harddiske, så hvis ellers Windows ligger på din 40 GB disk,
så kan du jo flytte så meget som muligt over på den anden disk.
Det vil gøre at defragmenteringen går væsentligt hurtigere.

Undersøg også dine indstillinger for virtuel hukommelse, jeg har en teori,
og det er kun en teori, at en maskine med dynamisk swapfil med tiden vil få
en meget fragmenteret swap-fil, og dermed blive mærkelig.
Du skal sætte en fast størrelse på den virtuelle hukommelse, og gøre dette
umiddelbart efter defragmenteringen.

Rune

Fra : poul jantzen

Dato : 27-08-03 13:11

"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

Klip

Hvis du har hentet en hotfix der mener jeg har nr. 811463 slet den den fik
mit system til at hænge.

MVH

Poul