FreeBSD 5.1 kernel panic
Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 23-08-03 21:20

Hej alle,

Jeg har nogle problemer med at få 5.1 til at genkende mit netkort i min IBM
netfinity 5000. Der har ikke været nogen problemer med at bruge version 4.x.
Her er output fra verbose boot:

pcn0; <AMD PCnet/PCI 10/100BaseTX> port 0x2040 mem 0xfebfdc00-0xfebfdc1f
irq 2 at device 9.0 on pci0
pcn0: Ethernet address: 00:06:29:39:61:39
miibus0: <MII bus> on pcn0
ukphy0: <Generic IEEE 802.3u media interface> on miibus0
ukphy0: OUI 0x080017, model 0x0001, rev. 0
ukphy0:
ifmedia_set: no match for 0x0/0xfffffff
panic: ifmedia_set
cpuid = 0; lapic.id = 010000000
Uptime 1s
Automatic reeboot etc etc etc.

Har nogen haft samme problemer, og har i en ide til, hvad jeg kan prøve at
gøre? Eller skal jeg indberette dette som en bug?

På forhånd tak.

Nikolaj Hansen

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 24-08-03 00:31

Hej igen,

Jeg prøvede lige at hente sidste checkout fra CVS'en. Det hjalp ikke. (ACPI
giver i øvrigt også bøvl, men det kan slås fra ;-D)

However så synes jeg bestemt at kunne huske at det var FXP device jeg brugte
under 4.x. Hvis jeg config'er kernel til at have alle interfaces undtagen
AMD så detecter systemet ikke noget IF. Til gengæld kan kernel så starte op.

Desværre har jeg stadig ikke noget netværk til serveren, hvilket er noget
skidt da det egentlig er en webserver.

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 26-08-03 00:03

Hej alle,

Et fix er fundet:

LNC devicet (Lance) skulle i ver 5.1 af freebsd være erstattet af AMD
devicet så vidt jeg kan se. However så virker det _ikke_ med nogle NIC's af
ældre dato.

Quick fix: fjern AMD interfacet fra kernel config. Brug LNC som i gamle
dage.

Slow fix: Test AMD koden med de gamle kort og få det til at virke.