MS Windows
briani 27239
retablering af WIn98, fra Ghost fil proble~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 23-08-03 17:49

Hej, håber det er den rette NG til mit spørgsmål, ellers
stik mig en henvisning..

en win98 baseret PC er død - HD crash..
inden IBM disken overgik til de evige bitmarker, havde jeg
Ghostet, med Ghost 5.1 filerne var checket, no problems
efter at have modtaget en "refurbished" HD skal jeg så
have "reGhostet" jeg formaterer og partitionerer den "nye" HD

Ghost programmet kan godt se HDerne hvor fra der skal
Ghostes, og hvor til..

men jeg kan ikke markere / vælge hvilken partition.. der sker
bare ingen ting, når jeg vil markere partitionen..

Jeg har mange gange før brugt Ghost, og aldrig haft problemer
nogen der har en ide til hvad der er galt?

jeg har prøvet i win. at overfører filer til HDen, uden problemer..

det er ikke fordi der vitale data gemt i Ghostfilerne, det er bare
(når det virker) væsentligt hurtigere at loade et Ghost image
end at starte forfra med indstalering af OS, apps, og games..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : 3066@c.dk

Dato : 24-08-03 04:18

hvorfor ikke prøve den gode gamle Fdisk og se om den ikke kan klare det ??
mvh.u3066

Fra : Petersen_Michael

Dato : 24-08-03 09:35

<3066@c.dk> skrev i en meddelelse
> hvorfor ikke prøve den gode gamle Fdisk og se om den ikke kan klare det ??
> mvh.u3066

fdisk, er kun til at partitionerer med, det virker fint, partitionerne
er oprettet, men der skal fyldes noget på (det samme indhold)
som før den gamle disk døde..

jeg har nogle image filer, som er skabt med Ghost 5.1
beregnet for retablering af hele partitioner (med indhold)

men det virker ikke i dette tilfælde..

jeg vil nødigt starte fra scratch, med at indstalerer progs, apps osv.
på PCen..