Skift af foder til store NFO-killinger
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-08-03 17:28

Vores to kastrerede NFO-hankillinger er lige fyldt et år og vejer nu 3,9
og 4,4KG.

De har indtil videre fået RC Kitten og det er de glade for. De har en
pæn pels og lader til at trives iøvrigt.

De får også en smule Nutro Max Cat Adult (en slat vi har fået), hvilket
de også kan lide.

Pt. får de alt hvad de kan spise, men de er absolut ikke overvægtige.
Dyrlægen mener at de er som de skal være, hverken mere eller mindre.

Skal vi overveje at skifte deres foder? Hvornår begynder man at dosere
foderet til NFOer?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jane

Dato : 23-08-03 17:33

Steen Suder, privat skrev i <news:3f479605$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk>:

> Vores to kastrerede NFO-hankillinger er lige fyldt et år og vejer nu 3,9
> og 4,4KG.

Jeg sidder og vrider min hjerne for at komme i tanke om
hvad er det nu NFO og RC står for. Var det ikke en idé
til hjemmesiden med en oversigt over brugte forkortelser?

Jane

Fra : Pia J

Dato : 23-08-03 17:33

> Jeg sidder og vrider min hjerne for at komme i tanke om
> hvad er det nu NFO og RC står for. Var det ikke en idé
> til hjemmesiden med en oversigt over brugte forkortelser?

Norsk skovkat
Royal Canin

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-08-03 17:55

Hej Steen!
Vores nfo'er har aldrig fået doseret deres foder, da de ikke har været
eller er overvægtige eller har tendenser til det. Heller ikke vores to
kastrater.
Du kan sagtens begynde at foder med voksenfoder nu.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-08-03 19:17

Louise Viborg wrote:
> Hej Steen!
> Vores nfo'er har aldrig fået doseret deres foder, da de ikke har været
> eller er overvægtige eller har tendenser til det. Heller ikke vores to
> kastrater.

Nej, jeg hælder også til at de får hvad de kan spise; vi holder jo hele
tiden øje med deres ribben og mavser

> Du kan sagtens begynde at foder med voksenfoder nu.

Det tror jeg også, men de må formodes at være i voksealderen stadigvæk
hvorfor jeg måske hælder mere til en fodertype med noget mere "godaw i"
end "alm." voksenfoder. De skal jo gerne have hvad der er bedst for dem
i deres voksealder.

Hvis vi alligevel starter med voksenfoder som erstatning for RC Kitten,
vil RC Maine Coon så være et godt foder til dem? Er der nok at vokse af
i dét foder?

<KLIP>

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-08-03 10:34

On Sat, 23 Aug 2003 20:17:17 +0200, "Steen Suder, privat"
<sfs_news@suder.dk> wrote:

>Hvis vi alligevel starter med voksenfoder som erstatning for RC Kitten,
>vil RC Maine Coon så være et godt foder til dem? Er der nok at vokse af
>i dét foder?

L: Hvis de to kastrater på kanp et år er dine yngste katte, og de er i
god kondition og sundhedstilstand kan du godt fodre med voksenfoder
nu. Du kan jo evt blande det med halv killingefoder og halv
voksenfoder? Det gør vi når vi har unge katte, bortset fra når vi har
drægtige og/eller diegivende hunkatte, så får de alle udelukkende
killingefoder. Det er jo helt umuligt at dele foderet op mellem
kattene når man har flere
Vi begynder selv på RC MCO foder når Vianna ikke er diegivende mere og
er kommet i god kondition igen.