udesendelse i tv i aften på DR2
Fra : mus

Dato : 23-08-03 13:49

Vil bare lige gøre opmærksom på at der kommer en udsendelse om heste i aften
på DR2 i programmet Temalørdag. Det skulle vist være en ret lang udsendelse.
Det er jo så sjældent der er noget om heste i TV.

Mvh
LN

Fra : Anet

Dato : 23-08-03 13:50

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse news:bi7naf$mse$1@sunsite.dk...
> [...]
udsendelse.
> Det er jo så sjældent der er noget om heste i TV.

(klip)

ja, den skulle vist vare 1 1/2 time og det er da helt vildt for normalt så
ser man kun sjældent noget om heste i tv. Der skulle vist være noget med den
Patparelli instruktør Ute Lehmann som jeg har henvist til flere gange når vi
har talt om gode metoder til opdragelsen af vores heste.

hilsen

Annette

Fra : Liz B.

Dato : 23-08-03 21:45

Hej alle med DR2,

Jeg håber at I fik set udsendelsen, og poster en fyldig rapport - please.

Hilsener Liz (der betaler via licensen men ikke kan modtage kanalen - surt)

Fra : Malene P

Dato : 24-08-03 13:47

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle med DR2,
>
> Jeg håber at I fik set udsendelsen, og poster en fyldig rapport - please.
>
> Hilsener Liz (der betaler via licensen men ikke kan modtage kanalen -
surt)

Måske bliver temalørdag genudsendt på DR1. Den startede med med et program
om Ute Lehmann og hendes og to andres -ikke mystiske måde at håndtere heste
på. Så var det et indslag om en kvindelig healer, der "tankeoverførte" med
heste og solgte krystaller -det lød mere mystisk. Og så var der et dejligt
indslag om 3 personer, der gennem samværet med heste forbedrer deres
tilværelse som hhv eks-narkoman, spiseforstyrret og scleroseramt. Efter
"Deadline" var det et indslag om hhv et pensionistægtepar med heste på
Wilhelmsborg og en gruppe isbasse-ryttere på tur. Interessersant nok -men
jeg savnede noget mere "forbrugeroplysning" henvendt til alle de, der
desværre køber hest uden de har forstand på hverken omsorg eller håndtering.

mvh
Malene P

Fra : Heidi Falch

Dato : 24-08-03 21:31

On Sun, 24 Aug 2003 14:46:55 +0200, "Malene P"
<malenekors@hotmail.com> wrote:

<snip>

> [...]
>desværre køber hest uden de har forstand på hverken omsorg eller håndtering.

Det var ikke et pensionistægtepar - begge arbejdede ret meget. Han som
virksomhedspsykolog og hun som arrangementskoordinator på Vilhelmsborg
(som er med enkelt V - ikke dobbelt V

Ang. "forbrugeroplysningen" så var/er programmerne jo ikke lavet for
at "sælge varen" hverken når det er heste eller andre ting, de har
tema-lørdag om. Akurart som de vel i bund og grund heller ikke er
lavet for os, der har egen hest eller har været i miljøet længe, og
kan mere eller mindre - de er vel lavet som en oplysning til folk, der
*intet* kendskab har til hesten (more or less) eller?

--
Knus

Trolden

Fra : Malene P

Dato : 24-08-03 21:39

"Heidi Falch" <trold@troldepus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det var ikke et pensionistægtepar - begge arbejdede ret meget. Han som
> virksomhedspsykolog og hun som arrangementskoordinator på Vilhelmsborg

Undskyld -min fejl omkring begge dele.

> Ang. "forbrugeroplysningen" så var/er programmerne jo ikke lavet for
> at "sælge varen" hverken når det er heste eller andre ting, de har
> tema-lørdag om.

Næh, men derfor kan jeg vel godt efterlyse forbrugeroplysning. Det er IKKE
ren idyl at anskaffe, holde og passe en hest på ansvarlig vis -især ikke for
hesten.

mvh
Malene P

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 25-08-03 06:03

On Sun, 24 Aug 2003 22:38:49 +0200, "Malene P"
> [...]

>ren idyl at anskaffe, holde og passe en hest på ansvarlig vis -især ikke for

   Det står dig frit for =) Men programmet var i mine øjne ikke
lavet for at sælge flere hesten - men for at belyse forskellige former
for behandling af heste og med heste. =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Doris

Dato : 29-08-03 12:23

Er der nogen der har optaget det på bånd, for så vil jeg gerne købe en kopi.
Hilsen Doris.