proftpd + system uptime
Fra : Mikael Hansen

Dato : 23-08-03 09:19

Bare en sjov ide.

Kunne man mon ikke få proftpd til at vise systemets uptime ved login?

Mikael. Hansen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 23-08-03 08:24

In article <3F472376.5040607@DELETE.post.cybercity.dk>, Mikael Hansen wrote:
> Bare en sjov ide.
>
> Kunne man mon ikke få proftpd til at vise systemets uptime ved login?

Jo da. Stop %T ind.

Flere parametre kan ses her (omend det er i en sprogkode jeg ikke forstår).

http://scsc.snu.ac.kr:5285/i/upFiles/proftpd.txt

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 23-08-03 08:39

In article <slrnbke5ji.98v.zensonic@www.zensonic.dk>, Thomas S. Iversen wrote:

> Jo da. Stop %T ind.

Der var jeg lidt for hurtigt ude. %T viser serverens tid.

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Mikael Hansen

Dato : 23-08-03 15:42

Thomas S. Iversen wrote:

> Der var jeg lidt for hurtigt ude. %T viser serverens tid.
>
> Mvh Thomas, Vanløse

Hvor skal %T stoppes ind, så vidt jeg kan tyde dit link i
/etc/welcome.msg, men skal /etc/proftpd.conf så ikke fortælle noget om
dette (er ikke nævt i min default instalation, mandrake 9.1 PPC)

måske man skulle besøge www.proftpd.org, og hente dokumentationen.

Ja indholdet i dit link ser godt nok mystisk ud, kunne det måske være på
koreansk? (jeg mener, men er ikke helt sikker, at ".kr" er korea)

men tak for hintet, det vil jeg prøve at arbejde videre med.

Mikael Hansen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 23-08-03 13:59

In article <3F477D1B.1050508@DELETE.post.cybercity.dk>, Mikael Hansen wrote:

> Hvor skal %T stoppes ind, så vidt jeg kan tyde dit link i
> /etc/welcome.msg, men skal /etc/proftpd.conf så ikke fortælle noget om

Jeg stoppede den ind i /etc/welcome.msg og genstartede proftpd.

Så var der tid på når jeg loggede ind.

Thomas

Fra : Mikael Hansen

Dato : 23-08-03 17:11

Thomas S. Iversen wrote:

> Jeg stoppede den ind i /etc/welcome.msg og genstartede proftpd.
>
> Så var der tid på når jeg loggede ind.
>
> Thomas

Jeg oprettede en /etc/welcome.msg med samme indhold som i linket.
men den siger det samme som før:

[Mikael@Simba Mikael]$ ftp 10.0.0.230
Connected to 10.0.0.230 (10.0.0.230).
220 ProFTPD 1.2.7 Server (ProFTPD Default Installation) [SimbaFTP]
Name (10.0.0.230:Mikael): mikael
331 Password required for mikael.
Password:
230 User mikael logged in.