Tiscali nede i århus området - adnre med s~
Fra : hunters_force

Dato : 23-08-03 08:20

Hej Gruppe

Jeg sidder på tiscali bredbånd plus i århus, og har de seneste dage
oplevet meget svingende hastigheder. Til tider kører det nogenlunde, men
specielt i dag, lørdag, er det helt skidt. Jeg kan kun uploade med et
enkelte par kbps og download er cirka det samme.

Tiscali skrev i går at århus området kunne opleve linieudfald, men skrev
senere at problemet nu var løst. Er det kun mig som stadig har meget
dårlig forbindelse????

håber der er nogen der kan svare...

mvh
Morten Skov

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 23-08-03 09:02

"hunters_force" <hunters_force@hotmail.com> skrev i en meddelelse
: Hej Gruppe
:
[...]

Du kan jo forsøge at ringe til deres "support"

--

/ Benjamin

Fra : hunters_force

Dato : 23-08-03 11:21

yep...de har lukket i weekenden

Fra : Lasse

Dato : 23-08-03 11:32

> yep...de har lukket i weekenden

Så er det en skam at du ikke har ADSL ved TDC, de har åbent 365 dage om
året...

/Lasse

***Jeg udtaler mig kun på egne vejne og ikke TDCs***

Fra : hunters_force

Dato : 23-08-03 11:37

ja ja...det er jo den sædvanlige gang geil....man poster noget om en
udbyder og straks kommer folk med smarte bemærkninger om hvilken udbyder
man burde have valgt.....

det kan jeg jo ikke bruge til noget vel

mvh
Morten

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 23-08-03 12:31

[...]

Supergeil. Faktisk har du ret, tit sviner folk hinandens udbydere til.

/Benjamin

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-08-03 12:45

Hej Lasse, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Så er det en skam at du ikke har ADSL ved TDC, de har åbent 365
> dage om året...

Så burde de sende flere folk ned på Århus C og få rettet den fejl, som
Benjamin tilsyneladende igen lider under, jf. mit andet indlæg

Personlig er jeg dog sikker på, at de også prøver. Men mht. netværk kan
ting som bekendt indimellem være drilagtige, uanset om det er dygtige
systemfolk fra TDC, Tiscali eller alle de andre seriøse ISP'er.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-08-03 12:38

Hej hunters_force, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Tiscali skrev i går at århus området kunne opleve linieudfald, men
> skrev senere at problemet nu var løst. Er det kun mig som stadig
> har meget dårlig forbindelse?

Du sidder udtvivlsomt på Århus V. Muligvis kan
<http://news.trc.dk/?article=%3Csdo1b.53479%24Kb2.2456764@news010.worldonline.dk%3E&server=dknews.tiscali.dk>
give et vink (?)
Det kunne tænkes, at TDC havde opdaget, forbindelserne på
Århus C (til Århus V [1]) alligevel ikke var helt i top, hvorfor
de roder lidt igen.

Men prøv evt. at spørge i <news:tiscali.dk.produkter.adsl>, hvor der
er større chance for, at nogen ved noget.
Der ligger iøvrigt allerede (som antydet) en lille tråd om det.

[1] Som det fremgår af artikel-URL'en (via Peters fine dims så
alle kan anvende den) var/(er?) det noget hovedlinje fra
Århus C til Århus V, der drillede/(driller). Århus C er ikke
selv berørt, det ryger blot via denne.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : hunters_force

Dato : 23-08-03 13:38

KANON Rudi

det var sku noget der kunne bruges.

For det første kaster det jo lys over min langsomme forbindelse de
sidste par dage, men derudover har det så også gjort mig opmærksom på en
newsgroup jeg ikke vidste fandtes.

Du skriver selv derovre at der vist ikke er noget fra Århus V der plejer
at skrive....det vil der være nu...jeg skal nok monitorere produkt.adsl
groupen og komme med inputs hvis der er noget der byder sig...

mvh
Morten Skov

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-08-03 15:23

Hej hunters_force, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> det var sku noget der kunne bruges.

Det var jo ikke til meget hjælp, men:

> For det første kaster det jo lys over min langsomme forbindelse de
> sidste par dage

Netop.
At der kan være underligheder indimellem, kan man leve med (ellers bør
man afholde sig fra netforbindelser - og pc'er iøvrigt .
Men det er stressende, hvis man ikke ved hvorfor.

> men derudover har det så også gjort mig opmærksom på en newsgroup
> jeg ikke vidste fandtes.

Jeg kan ikke huske sidens URL (hos Tiscali) udenad, men du kan kigge på
min egen (i signaturen), hvis du vil.
Jeg vil varmt anbefale annonceringsgruppen fremfor websiden mht.
driftforstyrrelser.

> Du skriver selv derovre at der vist ikke er noget fra Århus V der
> plejer at skrive....det vil der være nu...

Godt

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://rudi.nerd.dk/grupper.htm

Fra : hunters_force

Dato : 23-08-03 13:41

Rudi Stegen wrote:
> Det kunne tænkes, at TDC havde opdaget, forbindelserne på
> Århus C (til Århus V [1]) alligevel ikke var helt i top, hvorfor
> de roder lidt igen.

Jeg tror de er færdige med at rode nu

Jeg har lavet en ping /t på min DNS server og den ryger fint igennem.
Tidligere pings medførte ellers båe svartider på 200ms, request der
faldt ud, og noget så spændende som "TTL expired in transit" (har aldrig
set den før)

Men nu kører det..
mvh
Morten

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-08-03 13:53

hunters_force <hunters_force@hotmail.com> writes:

>noget så spændende som "TTL expired in transit" (har aldrig
>set den før)

Når der er netværksloops rundt omkring, kan pakker i teorien flyve
rundt på nettet i evigheder. Det er ikke så snedigt, så der er
indbygget en Time To Live (TTL) i pakkerne.

TTL starter på en værdi, der vælges af afsenderen. Herefter tæller
hver router, pakken passerer, TTL én ned. Når TTL når 0, droppes
pakken af routeren, og der bliver sendt en ICMP-pakke tilbage til
afsenderen med besked om, at pakken blev væk.

Det sker typisk, når to routere i nettet mener, at næste router
på vej til destinationen er den anden. Så står de og sender pakken
frem og tilbage mellem hinanden, indtil TTL når 0. Det er ret let
at se med en traceroute.

Traceroute benytter i øvrigt netop TTL til at finde routen: ved at
styre TTL, får den svar tilbage fra første router om, at pakken nu
droppes, fordi TTL er nul. Fint nok - så har vi IP-adressen på denne
router (afsenderen af drop-beskeden). Så sætter traceroute sin TTL-
værdien én op og sender en ny pakke afsted. Første router sender
pakken videre, men den anden router dropper pakken og sender besked
tilbage om det. Og så videre.

Mvh.
   Klaus.

Fra : hunters_force

Dato : 23-08-03 14:22

ok - tak for det ret fyldestgørende svar.

mvh
Morten