Kan ikke afvikle et perl script
Fra : Jette

Dato : 23-08-03 03:08

Jeg har installeret openwebmail og skal igang med at konfigurere.

Noget af det første jeg skal gøre, er at afvikle denne:
openwebmail-tool.pl --init

Men når jeg forsøger dette, får jeg denne besked:
"Not a perl script at openwebmail-tool.pl line 1."

Øverst i filen har jeg denne linie:
#!/usr/local/bin/speedy_suid -T -- -T/var/run/speedy_tool

Kataloget /usr/local/bin/speedy_suid eksisterer på maskinen, men det gør
/var/run/speedy_tool ikke.

Nogen gode idéer?

Pft.

Mvh. Jette

Fra : Thomas More

Dato : 23-08-03 07:16

perl scripts plejer at starte med noget i retning af :

#!/usr/bin/perl

Fra : Jette

Dato : 23-08-03 09:18

"Thomas More" <thomasmore25@hotmail.com> wrote in message

> perl scripts plejer at starte med noget i retning af :
>
> #!/usr/bin/perl

Ja, men det løser ikke mit problem.
SpeedyCGI er en hurtigere version af CGI, som openwebmail benytter.

Mvh. Jette

Fra : Jette

Dato : 23-08-03 09:19

Jeg tror lige jeg prøver i Perl-gruppen i stedet for

Mvh. Jette

Fra : Jette

Dato : 23-08-03 17:05

> Men når jeg forsøger dette, får jeg denne besked:
> "Not a perl script at openwebmail-tool.pl line 1."

Jeg har vidst fundet fejlen ... jeg skrev

perl openwebmail-tool.pl --init

istedet for

../openwebmail-tool.pl --init

doh!