sms-sender i PHP - er det muligt?
Fra : Peter Jensen

Dato : 23-08-03 02:16

Hej

Jeg vil gerne lave en sms-sender i PHP eller et andet sprog, hvis det er
nødvendigt.

Så vidt jeg har kunnet finde ud af kunne man tidligere sende til
mobilnr@sms.tdc.dk hvis mobilnr er abonnement hos tdc.

koden ser således ud, men virker ikke:
<?php
mail("12345678@sms.tdc.dk",beskeden","");
?>

Modtageren - mig selv - har abonnement hos Telmore.
Jeg har også prøvet med:
mail("12345678@telmore.dk",beskeden",""); og
mail("12345678@sms.telmore.dk",beskeden","");

Hvis jeg indsætter min egen mailadresse, kommer beskeden frem til min
mialbox.

Har selskaberne lukket for denne form for trafik, eller er der mon noget
andet galt med koden eller @xxxxxxxxxxx.dk?

Hilsen
Peter

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-08-03 02:33

> Har selskaberne lukket for denne form for trafik, eller er der mon noget
> andet galt med koden eller @xxxxxxxxxxx.dk?

Der er desværre likke for det.
Hvis du vil sende SMS'er fra en hjemmeside skal du have fat i en mail
gateway.
Det findes på bl.a. www.pil.dk

--
Benny

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-08-03 02:38

> Der er desværre likke for det.
> Hvis du vil sende SMS'er fra en hjemmeside skal du have fat i en mail
> [...]
Tak for hurtigt svar.
Peter

Fra : Christian Joergensen

Dato : 23-08-03 08:32

On Sat, 23 Aug 2003 03:32:57 +0200, Benny Nissen wrote:

> Det findes på bl.a. www.pil.dk

Det er godt nok dyrt der. Hvis det er lidt mere en bare 2-3 sms'er om
måneden kan du prøvet at ringe til følgende:

   http://www.unwire.dk/
   http://www.smsas.com/

Her ligger priserne omkring 15 øre pr. sms

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Fra : Jimmy

Dato : 23-08-03 09:03

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message

> Det er godt nok dyrt der. Hvis det er lidt mere en bare 2-3 sms'er om
> måneden kan du prøvet at ringe til følgende:

Ja det er ekstremt dyrt og sidst jeg undersøgte det anvendte de et simpelt
GSM-modem der slet ikke kan skalere.

> http://www.unwire.dk/
> http://www.smsas.com/
>
> Her ligger priserne omkring 15 øre pr. sms

Det må være ex. moms.

Det er bestemt ikke de priser jeg tidligere fik opgivet.
Jeg kan ikke finde priser på deres hjemmeside.
Har du et link?

Mvh
Jimmy

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-08-03 09:14

Christian Joergensen wrote:

> Det er godt nok dyrt der. Hvis det er lidt mere en bare 2-3 sms'er om
> måneden kan du prøvet at ringe til følgende:
>
>    http://www.unwire.dk/
>    http://www.smsas.com/

Eller
http://www.coolerhverv.dk/

mvh
Johan

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-11-03 10:12

[...]

>http://www.smsas.com/

sms as tager 36 øre pr. sms plus 3000 spir i oprettelse.. men intet
abonnement..

mvh
bo dudek
www.bodudek.dk

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-08-03 09:15

Benny Nissen wrote:

> Der er desværre likke for det.
> Hvis du vil sende SMS'er fra en hjemmeside skal du have fat i en mail
> gateway.

Du mener en SMS gateway ;)

mvh
Johan

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-08-03 14:12

> Du mener en SMS gateway ;)

Ja, selvfølgelig.
Jeg må hellere lade være med at skrive indlæg klokken kvamle om natten

--
Benny