Skal jeg skifte adsllinie?
Fra : hans

Dato : 21-08-03 19:53

Hej
Jeg har en 1028/256 adsl forbindelse hos TDC. Nu er det sådan at jeg godt
kunne tænke mig at hoste lidt BF1942/DesertCombat og til dette række de 256
upload ikke. Min ide er derfor at skifte min forbindelse ud med en
512/512...vil det hjælpe på muligheden for at hoste spil i en rimelig
hastighed? og hvis ja, hvormange kan der hostes?

mvh
Hansi

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 22-08-03 08:32

On Thu, 21 Aug 2003 20:52:39 +0200, "hans" <boschjac@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>512/512...vil det hjælpe på muligheden for at hoste spil i en rimelig
>hastighed? og hvis ja, hvormange kan der hostes?

Så vidt jeg forstår dit spørgsmål handler det ikke så meget om
ADSL-forbindelser, men snarere om hvor meget båndbredde dit specifikke
spil kræver.

Det spørgsmål vil du nok få mest ud af at stille til nogen der kender
til det pågældende spil.
Prøv dette forum:
http://www.forumplanet.com/planetbattlefield/desertcombat/forum.asp?fid=6545

/Jarlskov

Fra : KaiserSoze

Dato : 22-08-03 16:28

> [...]
> 512/512...vil det hjælpe på muligheden for at hoste spil i en rimelig
> hastighed? og hvis ja, hvormange kan der hostes?

Hejsa

Du kan roligt glemme alt om at hoste en BF1942 på en 512 linie, det er slet
ikke nær nok - med mindre du begrænser den til 6 spillere. Hvis du skal
hoste en seriøs BF server så skal du min. have 2048 i upload og en udbyder
er op-prioritere ping pakker.

På en 512 linie kan du hoste CS, RtCW og ET med ikke flere end 16 spillere,
optimalt 12 (er lige dem som jeg kender til).

Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-08-03 16:48

"KaiserSoze" <kaisersoze_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> hoste en seriøs BF server så skal du min. have 2048 i upload og en

Overføres der data med "ping-pakkerne" da?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : KaiserSoze

Dato : 23-08-03 16:29

[Snip]

> [...]
> Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC

Det gør de ikke nej, men jeg har fået at vide hos min udbyder at det har
betydning for ping tiderne for dem der spiller på serveren.

....Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-08-03 16:38

> [...]
har
> betydning for ping tiderne for dem der spiller på serveren.

Det er klart at ping tiderne vil se bedre ud såfremt de måles med en
pakketype der opprioriteres.
Men hvis data overføres med andre pakker så er det jo intetsigende