vedr tdc speedstream 5781 router
Fra : Michael Kragh

Dato : 21-08-03 16:23

Er der nogen der ved hvordan jeg kan logge mig ind i denne router som er en
standardrouter der fulgte med mit abo hos tdc

alternativet er at jeg køber mig en anden, men har hørt fra en anden at det
ikke skulle være muligt! Kan det virkeligt passe at jeg ikke kan købe min
egen router?

Mvh Michael Kragh

Fra : Cubus

Dato : 21-08-03 16:47

"Michael Kragh" <michael@guldtryk.com> skrev

> alternativet er at jeg køber mig en anden, men har hørt fra en anden at det
> ikke skulle være muligt! Kan det virkeligt passe at jeg ikke kan købe min
> egen router?

Du kan sagtens købe din egen ethernet-ethernet router. Når du har
konfigureret den med de nødvendige oplysninger (IP-adresse,
subnet, gateway og DNS) er du kørende.

Her står lidt om de ting din selvindkøbte router skal konfigureres
med, hvis du ikke ved det:

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/tcp_ip_manuel_konfig.php

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Michael Kragh

Dato : 21-08-03 16:56

ok, tak. det vil jeg kigge på når den ny router kommer

Hvilken router skal jeg så købe hvis den bare skal videresende al trafik til
min firewall???
nogen ideeer?? prisleje max 700 kr.

Mvh michael

Fra : Cubus

Dato : 21-08-03 17:15

"Michael Kragh" <michael@guldtryk.com> skrev

> Hvilken router skal jeg så købe hvis den bare skal videresende al trafik til
> min firewall???

Hvorfor så ikke helt droppe en router og sætte ADSL-modemmet direkte
til firewallen, som jeg går ud fra er en computer?

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Michael Kragh

Dato : 22-08-03 09:58

Cubus wrote:
> "Michael Kragh" <michael@guldtryk.com> skrev

> Hvorfor så ikke helt droppe en router og sætte ADSL-modemmet direkte
> til firewallen, som jeg går ud fra er en computer?

Det vidste jeg slet ikke at man kunne....
findes der nogen guider til hvordan man gør det???
Jeg overvejer at bruge smoothwall på min firewall, men har aldrig sat
firewall op før